Re: 2 procesory 2 rdzeniowe.

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sat 19 Aug 2006 - 12:26:04 MET DST

Pawel Cern napisał(a):
> Nie do końca, kwestią jest dupny system operacyjny. Porządny, współczesny
> system powinien dzielić procesy pomiędzy osobne rdzenie a wątki tego samego
> procesu wykonywać w jednym rdzeniu, przy użyciu HT.

Ale mimo to, za przeproszeniem, "z g.... bata nie ukręcisz" :)
Dobrze napisana aplikacja obciąży na tyle mocno jedną jednostkę
logiczną HT, że ta druga nie będzie miała wiele wolnych zasobów,
a potencjalny znikomy zysk wydajności zostanie stracony przez
narzut rozdzielania wątków.

> Otóż jak się dobrze zastanowić, to osobne rdzenie z osobnymi cache wydajnie
> będą wykonywać osobne procesy, ale wątki w obrębie jednego procesu już

No ale teraz stosuje się wspólne cache w nowych rozwiązaniach.

> niekoniecznie - wątki często lubią operować na tych samych danych (czytać je
> i zmieniać) co w tym przypadku wymagałoby wymiany danych pomiędzy pamięciami

No i w przypadku architektury AMD ten problem rozwiązuje
niezmiernie szybkie łącze HyperTransport. To, co piszesz,
jest problemem jedynie dla wczesnych odmian procesorów
dwurdzeniowych Intela, w których rdzenie komunikowały
się przez FSB.

> cache rdzeni. HT wydaje się być w tym przypadku strzałem w dziesiątkę -
> pamięć cache jest wspólna.

Ale wspólne są też jednostki obliczeniowe, a tych wcale
nie jest tak dużo. Zresztą pewnym potwierdzeniem może być
ignorowanie HT przez AMD (mimo, że podobno mają całą
technologię i odpowiednie patenty) oraz wycofywanie się
(przynajmniej na razie) z jego implementowania przez Intela
na rzecz "pełnych", niezależnych rdzeni ze wspólnym cache.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |