Re: 2 procesory 2 rdzeniowe.

Autor: Pawel Cern <name_at_surname.pl>
Data: Fri 18 Aug 2006 - 23:04:42 MET DST

> No ale to jest zasadnicza różnica, czy dwa rdzenie z HT,
> czy cztery rdzenie samodzielne.
>
> W poważnych zastosowaniach zaleca się wyłączanie HT w
> Pentium D EE, gdyż zamiast przyspieszać zwalnia działanie
> całej maszyny.
>
> --

Nie do końca, kwestią jest dupny system operacyjny. Porządny, współczesny
system powinien dzielić procesy pomiędzy osobne rdzenie a wątki tego samego
procesu wykonywać w jednym rdzeniu, przy użyciu HT.

Otóż jak się dobrze zastanowić, to osobne rdzenie z osobnymi cache wydajnie
będą wykonywać osobne procesy, ale wątki w obrębie jednego procesu już
niekoniecznie - wątki często lubią operować na tych samych danych (czytać je
i zmieniać) co w tym przypadku wymagałoby wymiany danych pomiędzy pamięciami
cache rdzeni. HT wydaje się być w tym przypadku strzałem w dziesiątkę -
pamięć cache jest wspólna.

Paweł