Re: Fujitsu-Siemens Amilo Pro V3205-62E2PL - czy warto kupić ?

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Fri 18 Aug 2006 - 14:01:18 MET DST

Dnia 18.8.2006, czarny_kruk napisał(a):

> jezeli nie jestes przekonana, ktora matyce powinnas wybrac dla corki to
> chyba warto byloby skonsultowac to ze znajomymi, ktorzy uzywaja laptopow
> , badz samemu przejsc sie do sklepu i zobaczyc jak bardzo te ekrany sie
> od siebie roznia. aha - w mniejszych sklepach calkiem prawdopodobne, ze
> laptopow z matowymi ekranami nie bedzie w ogole:(
[...]

Wszystko to odczucia subiektywne.
Mam dwa laptopy jeden Toshiba SatPro właśnie z "matową" 4:3 i FS Amilo z
"błyszcząca" 16:9 i wolę pracować na FS (pomijając to, że jest trochę
nowszy i szybszy i to, że pewne rzeczy i tak robię podłączając pod CRT).
Przyczynia się do tego także "wada" <-(jak to określiłeś), że jest to
matryca panoramiczna. IMHO do pracy z systemem a zwłaszcza z tekstem taka
jest o wiele bardziej wygodna (IMO wygodniej jest wyświetlić więcej tekstu
na szerokość (długość linijki) niż długość samego dokumentu - przydatne
zwłaszcza przy kodowaniu (mniej przewijania czy 'word wrap').

Do Ikselki:
Kup większy laptop (matryca) tylko gdy będzie on większość czasu używany w
domu lub biurze, jeśli będzie często przenoszony i używany "na kolanach" w
trakcie "wojaży" to córka szybko doceni jego rozmiary. Coś za coś - albo
wygoda w przenoszeniu, albo ładny duży ekran i nieporęczność.
A co do różnic "matowa" czy nie to chyba najlepiej przejść się do jakiegoś
"nie dla idiotów" i tam porównać, choć z drugiej strony przez kilka minut
"gapienia" się w monitor niewiele można wysnuć wniosków na temat dłuższego
użytkowania.

--