Re: odzyskanie danych z uwalonego dysku

Autor: Karol 'Carlos' Cieśla <usenet_at_wytnij.karolciesla.pl>
Data: Fri 18 Aug 2006 - 09:01:33 MET DST

Remek napisał(a):

> Jak rozumiem Hex Workshop użyłeś spod Windows na innym
> komputerze?

Do mojego kompa podpialem jako drugi ten dysk, z ktorym mam problem,
odpalilem Hex Workshop itd.

> Jeśli kilka programów pokazuje zerowy sektor
> dysku pusty, to przyjmijmy, że tak jest.

Czy jest moze opcja, ze ten pusty sektor wynika z tego, ze programy te
maja problem z jego odczytaniem, poddaja sie i takie cos wypisuja?

> Nie piszesz co
> pokazał MbrTool. W tym programie najłatwiej utworzyć tablicę
> partycji. Po kolei:

Nie zdazylem tego uzyc, mialem zaplanowane na dzisiejsze popoludnie :)

> Zapomniałem jeszcze o jednym programie.
> Ściągnij programik Testdisk i nim sprawdź jeszcze co jest z
> dyskiem. Może się zdarzyć, że MBR i tablice partycji zostaną
> odtworzone z kopii.

Wieczorkiem zobacze.

> [...]
> partycję.
> Jest to polecenie bezpieczne. Nie uszkodzi tablic alokacji plików i
> jeśli są jakieś wpisy tablic partycji pozostaną one nienaruszone.
> Jeszcze raz dla pełnej jasności. Jeśli w jakiś sposób został
> uszkodzony
> MBR, ale tablica partycji jest, fdisk jej nie zmieni. Natomiast jeśli
> wpisów dotyczących tablicy partycji nie znajdzie, utworzy jedną z
> całego dysku i będzie dostęp do wszystkich danych. Wtedy trzeba je
> zbackupować i już w normanej procedurze utworzyć od nowa logiczną

Ale rozumiem, ze jesli fdiskiem mam sie bawic, to ten dysk powinien byc
jedynym wowczas podpietym do kompa, system odpalic z dyskietki?

--
pozdro, karol