939 vs AM2 - moje refleksje

Autor: kRIMIsEK <krimisek_at_CUT_THISgmail.com>
Data: Thu 17 Aug 2006 - 16:37:24 MET DST

Mam sobie socket A i chcialbym przesiasc sie na cos nowszego. Oczywiscie
budzet nieco ograniczony. Mocno zastanawiam sie ktora platforme wybrac.
Oto moje wnioski ktore mam nadzieje przydadza sie komus.

socket 939:
+ zwykle DDRy wydajniejsze od DDR2 i nie trzeba wymieniac swoich pamieci
+ cooler od socket A pasuje na 939 (mowie to o drozszych modelach ktore
pasuja do kilku podstawek)
+ wiekszy wybor, sprawdzonych plyt glownych

- nie wsadzimy nowszych procesorow ktore dopiero wyjda
- trzeba zakupic karte na PCI-E

socket AM2:
+ bardziej przyszlosciowa (nowy procki itp)

- trzeba wymienic ram na DDR2
- spadek wydajnosci pamieci w stosunku do DDR chyba ze ktos ma gore
pieniedzy na Bog wie jakie ramy
- nie pasuje cooler
- malo plyt na rynku
- niepewna przyszlosc
- trzeba zakupic karte na PCI-E

W AM2 troche za duzo tego marketingu:/ Po tym wszystkim stwierdzam (choc
jeszcze nie w 100%) ze dla przesiadki z socket A mozna spokojnie wejsc w
939. Oczywiscie biore bo uwage pieniadze. Co o tym wszystkim sadzicie?