Re: 939 vs AM2 - moje refleksje

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Thu 17 Aug 2006 - 19:09:21 MET DST

kRIMIsEK napisał(a):
> Mam sobie socket A i chcialbym przesiasc sie na cos nowszego. Oczywiscie
> budzet nieco ograniczony. Mocno zastanawiam sie ktora platforme wybrac.

Jesteś pewien, że chcesz się przesiadać? Ja bym się
zastanowił porządnie.

> socket 939:
> + zwykle DDRy wydajniejsze od DDR2 i nie trzeba wymieniac swoich pamieci

Trudno powiedzieć, czy wydajniejsze. Zależy od zastosowań.
W testach Athlon 64 w wersji AM2 nie odstawał specjalnie
od Socket 939 -- czasem był nieco wolniejszy, a czasem
szybszy. Poza tym DDR2 SDRAM będzie konsekwentnie przys-
pieszany.

> + cooler od socket A pasuje na 939 (mowie to o drozszych modelach ktore
> pasuja do kilku podstawek)

To wyjątki raczej. Nie traktuj tego jako plusa, bo od
razu wszyscy tę zaletę obalą :)

> + wiekszy wybor, sprawdzonych plyt glownych

*Jeszcze*. Za dwa miesiące proporcje będą pewnie
znacząco inne.

> - nie wsadzimy nowszych procesorow ktore dopiero wyjda

Taki los wycofywanego z rynku rozwiązania.

> - trzeba zakupic karte na PCI-E

Nie zawsze. Ale przy przesiadce warto to zrobić.

> socket AM2:
> + bardziej przyszlosciowa (nowy procki itp)

Dyskusyjne. Żadna platforma obecnie nie jest przyszłościowa.
Ba, obecnie; od paru dobrych lat należy myśleć "na dzisiaj
i najbliższe miesiące", a nie "na za pięć lat".

> - trzeba wymienic ram na DDR2

Dlatego najlepiej sprzedać stary komputer i kupić nowy.
A jak nie sprzedać, to zostawić jako drugi -- zawsze się
przyda dla matki, żony czy kochanki ;-) ewentualnie do
eksperymentów z innymi systemami lub z jakimiś ciekawymi
zastosowaniami.

> - spadek wydajnosci pamieci w stosunku do DDR chyba ze ktos ma gore
> pieniedzy na Bog wie jakie ramy

Ceny będą spadać. Za parę miesięcy DDR SDRAM będzie
pewnie wyraźnie droższy od porównywalnych wydajnościowo
modułów DDR2 SDRAM :)

> - nie pasuje cooler

Tam też nie pasuje, podałeś po prostu skrajny przykład ;)

> - malo plyt na rynku

Zmieni się. Pamiętaj, że piszesz o platformie która
pojawiła się nieco ponad miesiąc temu chyba...

> - niepewna przyszlosc

E tam, taka sama jak i innych platform. Za trzy lata
będzie coś nowego.

> - trzeba zakupic karte na PCI-E

Jak i poprzednio.

> W AM2 troche za duzo tego marketingu:/ Po tym wszystkim stwierdzam (choc
> jeszcze nie w 100%) ze dla przesiadki z socket A mozna spokojnie wejsc w
> 939. Oczywiscie biore bo uwage pieniadze. Co o tym wszystkim sadzicie?

Ja sądzę, że powinieneś podać powody dla których się chcesz
przesiadać oraz listę zastosowań, w których korzystasz z
komputerów. Dobra konfiguracja Socket A powinna dzisiaj
jeszcze całkowicie wystarczać do większości zadań, co
najwyżej po lekkiej "renowacji".

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |