Re: Neostrada i stary komputer

Autor: Populares <noczelny_at_gazeta.pl>
Data: Tue 15 Aug 2006 - 21:55:20 MET DST

Atlantis wrote:

> Z drugiej strony zastanawia mnie jedna rzecz - nieustanny pęd w kierunku
> coraz większej zasobożerności przez programy, co zmusza nieraz
> użytkowników do wymiany sprzętu, kiedy istnieje możliwość zrobienia tego
> w bardziej efektywny sposób... Dla mnie to trochę chora sytuacja,
> kiedy niedługo w biurach będą jakieś PC P4, 64bit, 1 GB RAMu, a na dysku
> VISTA i *jedyne* zastosowanie: pisanie sprawozdań, zabawa w arkuszu
> kalkulacyjnym, nieoficjalnie pasjans i fora internetowe. :P

Ten pęd jest całkowicie zrozumiały ze względu na potrzeby branży. Trzeba
przecież jakoś uzasadnić klientom konieczność wydania kolejnych
pieniędzy na wymianę sprzętu co 3 lata.

Fajnie poczytać reklamy komputerów z przed 10 lat: "superwydajny,
multimedialny z zapasem mocy obliczeniowej do najbardziej wymagających
zadań". Przez ten czas moc obliczeniowa zwykłego PCta, który jest
sprzedawany jako nowy w sklepie wzrosła pewnie ze 100, albo 1000 razy i
wciąż do tego, żeby rysować wykresy sprzedaży w kwartale potrzeba
jeszcze wydajniejszych procesorów, a pracę zaliczeniową, która w RTFie
zajmie 40 KB można napisać już na laptopie z 512 MB RAM i 40 GB
dyskiem... ;-)