Re: Neostrada i stary komputer

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Tue 15 Aug 2006 - 23:47:50 MET DST

Populares napisał(a):

> Ten pęd jest całkowicie zrozumiały ze względu na potrzeby branży. Trzeba
> przecież jakoś uzasadnić klientom konieczność wydania kolejnych
> pieniędzy na wymianę sprzętu co 3 lata.

Jak dotąd zmieniałem sprzęt dopiero dwa razy, pierwsza przesiadka z
Cyrixa 6x86 na Durona 700 miała miejsce, gdy stwierdziłem, że ostatni
krzyk mody w postaci DivXów u mnie nie działa. :)
Druga zmiana miała miejsce nie tak dawno, a głównym powodem było to, że
obraz z niektórych kanałów z nowo nabytej karty DVD się przycinał,
kostkował i ogólnie komputer podczas oglądania mulił. :)

Tak więc powodem była jakaś konkretna potrzeba, bo co do grania, to dla
mnie zawsze był miły dodatek, a nie podstawowy cel w jakim trzyma się kompa.

Denerwujące jest jednak to, że programy na siłę mają niesamowite
wymagania sprzętowe, chociaż jak widać np. po Linuksie to samo można by
osiągnąć przy o wiele mniejszym marnotrawstwie zasobów. Albo taki
drobiazg, jak konieczność posiadania dysku hybrydowego w laptopie z
VISTA, to chyba wiele wyjaśnia w tej kwestii. :)

> Fajnie poczytać reklamy komputerów z przed 10 lat: "superwydajny,
> multimedialny z zapasem mocy obliczeniowej do najbardziej wymagających
> zadań".

No i do zastosowań biurowych moc obliczeniowa jak najbardziej była wtedy
wystarczająca, a i dzisiaj pozostał pewien zapas. :) Co najwyżej trochę
pamięci niekiedy trzeba dołożyć. Nie wiedzieć czemu to systemu
operacyjne i same programy strasznie skrowiały przez ten czas. :)

> Przez ten czas moc obliczeniowa zwykłego PCta, który jest
> sprzedawany jako nowy w sklepie wzrosła pewnie ze 100, albo 1000 razy i
> wciąż do tego, żeby rysować wykresy sprzedaży w kwartale potrzeba
> jeszcze wydajniejszych procesorów, a pracę zaliczeniową, która w RTFie
> zajmie 40 KB można napisać już na laptopie z 512 MB RAM i 40 GB
> dyskiem... ;-)

E tam, żeby narysować wykres wystarczy Ci 486, ale uciągnie to nową,
ładną, kolorową, naszpikowaną bajerami i nikomu nie potrzebnymi rzeczami
działającymi w tle wersję Windowsa? ;)

Sam ostatnio na starym kompie zainstalowałem Damn Small Linux - chodzi
sprawniej i szybciej niż 98, wygląda o wiele ładniej, a dobierając
odpowiednie programy można na nim zrobić dokładnie to samo. Na P2 to już
będzie śmigać aż miło. :)

# /George Orwell - Rok 1984/