Re: Reorganizacja pl.comp.pecet: statystyka + moje trzy grosze [bardzo długie]

Autor: Andrzej P. Wozniak <uszer_at_poczta.onet.pl.invalid>
Data: Mon 14 Aug 2006 - 19:26:36 MET DST

Osoba podpisana jako Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> w artykule
<news:2006081316054100@grush.one.pl> pisze:

> Warto dodać, że najprawdopodobniej nierealizowalną.

Bo i po co odsyłać do lamusa jedną z najbardziej aktywnych grup w historii
hierarchii pl.*?

> Opis można zmienić.

Nie. Opisu nie ma, dopiero musi powstać. Zmienić można i trzeba *krótki*
opis grupy.

Jeśli chodzi o krótki opis, to drobna poprawka z:
Pecety, czyli komputery klasy PC.
na:
Pecety, czyli sprzet komputerowy klasy PC.
...jest prawdopodobnie do przyjęcia od razu bez formalnego CFV, jeśli tylko
więcej osób tutaj wyrazi jej poparcie i jeśli zostanie zgłoszona przez osoby
prowadzące FAQ grupy.
Pełny opis jednak będzie musiał przejść przez CFV, więc w celu usprawnienia
procedury byłoby dobrze uzgodnić go tu, a nie na pl.news.nowe-grupy.

> Wiesz, oficjalną hierarchią byłoby pl.comp.sys.*. Konia
> z rzędem tym, którzy "sys" skojarzą z systemami kompu-
> terowymi (a to właśnie ten skrót oznacza!) a nie z
> systemami operacyjnymi.

Nazwy większości grup w hierarchii pl.comp.sys.* nie wywoadzą się od nazw
systemów operacyjnych, więc skojarzenie systemami operacyjnymi jest
nieuzasadnione, jednak systemy komputerowe to nie tylko sprzęt.

> Bardzo, bardzo mocno protestuję przeciwko takim planom
> rozdrobnienia.

Czy jednak nie warto wyodrębnić jakiejś pojedynczej podgrupy, np. peryferia?
Niezależnie od skali integracji zawsze będą istniały urządzenia zewnętrzne,
a istnienie podgrupy o jednoznacznie sprzętowej nazwie dałoby do myślenia
tym, którzy nie czytają opisów i którym pecet nie kojarzy się jednoznacznie
ze sprzętem.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)