Re: Re: Czytanie uszkodzonych plytek

Autor: Gil <gilboa_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Sun 13 Aug 2006 - 20:08:04 MET DST

> Powszechna jest opinia, że płyty tłoczone są bardziej pewnym nośnikiem
> niż te z nagrywarki... Chociaż ja nie przesadzałbym z góry, że 2/4
> płytek nie przetrwają dłużej niż 10 lat... Parę na pewno padnie, zawsze
> zdarzy się jakaś gorsza sztuka, błąd w procesie produkcyjnym itp. Poza
> tym kaseta to zapis magnetyczny, a on z definicji trwały nie jest. :)

Ja mam płytki z pierwszych CD-R wypalanych z pirackimi grami na zielonych (od
spodu) Philipsach. Płytki były nagrywane tak gdzieś koło 1994r tj. 12 lat
temu. Płyty te są czytane do dziś bez problemu we we wszystkich obecnych
napedach CD czy DVD. Czyli problem nie w napędach ale w jakości płyt i jakości
nośnika.
Pozdrawiam.