Re: Reorganizacja pl.comp.pecet: statystyka + moje trzy grosze [bardzo długie]

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sun 13 Aug 2006 - 11:17:56 MET DST

"Zenobiusz Zimny" napisał:

> W związku z dyskusją na temat zmiany nazwy grupy pl.comp.pecet,
> pozwoliłem sobie opracować statystykę tematyczną,

Szacunek za inicjatywę i włożony w jej realizację wysiłek.

> aby umocnić tezę, iż
> grupę należy podzielić (i aby móc zaproponować sposób podziału).

Zaraz, zaraz, robisz badania pod założoną z góry tezę?

> 1. Grupa pl.comp.pecet w obecnym kształcie nie ma racji bytu. Jest ona
> ciągle zalewana postami niezgodnymi z tematyką grupy, jej nazwa nie
> sugeruje jednoznacznie charakteru. W związku z tym powinna zostać
> zlikwidowana.

Nazwa pl.rec.foto też nie sugeruje jednoznacznie tematyki, zwłaszcza dla
miłośników serialu "Korzenie" - niejaki Kunta-Kinte używał foto do celów
(pro)rekreacyjnych. Ale tam jest precyzujący opis, w przeciwieństwie do tej
grupy i od tego trzeba zacząć. Radykalna diagnoza "nie ma racji bytu",
"powinna zostać zlikwidowana" wpisuje się w klimat "tworzymy IV RP" (bez
urazy).

> 2. W miejsce peceta należy powołać hierarchię pl.comp.sprzet.*.
> Proponuję utworzenie następujących grup tematycznych (nazwy będą
> niewątpliwie przedmiotem dyskusji, tak samo jak ich zawartość
> tematyczna):

Propozycja generalnie słuszna, ale:
1. Nie "w miejsce", a obok. Jeśli się przyjmie, pl.comp.pecet zdechnie własną
śmiercią. Natomiast wprowadzanie na siłę "nowej, świeckiej tradycji" często
przynosi efekty odwrotne od zamierzonych, czego doświadczył prof. Trurl w
trakcie empirycznych badań z zakresu felicytologii.
2. Zbyt duże rozdrobnienie. O ile utworzenie osobnej grupy dla laptopów (i tym
podobnych) ma uzasadnienie, o tyle podgrupy dla urządzeń peryferyjnych i
podzespołów spowodują zagubienie piszących i wynikający z tego crossposting
albo odsyłanie od Annasza do Kajfasza. Bo przeważnie nie da się rozpatrywać
działania peryferii a zwłaszcza podzespołów w oderwaniu od reszty sprzętu. Ale
to wyjdzie w praniu, dlatego powtarzam: nie "zamiast", jeśli już to "obok".

> czekam na (merytoryczne) uwagi

Trzeba to było umieścić na początku, teraz już za późno ;-)
Jeszcze raz "pełen szacun" za profesjonalne podejście do tematu.

JoteR

PS. Pomimo ustawionego FUT-a, wysłałem to również tutaj, bo IMHO nawet w dobie
rządów min. Ziobro skazaniec ma (jeszcze?) prawo do obrony.