Re: Reorganizacja pl.comp.pecet: statystyka + moje trzy grosze [bardzo długie]

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Sun 13 Aug 2006 - 12:23:14 MET DST

Dnia Sun, 13 Aug 2006 06:25:34 +0000 (UTC), Zenobiusz Zimny napisał(a):

> Jak łatwo zauważyć (i nie powinno to być wielkim zaskoczeniem) rządzą
> Off-Topiki...

i tu sie nie zgodzę - liczba postów w badanym okresie: 44108. OT 6793. Więc
mamy ~15% OT. Czyli patrząc na sprawę w drugi możliwy sposób: 85% nie jest
OT. Więc OT nie rządzą!

> Wnioski:
> 1. Grupa pl.comp.pecet w obecnym kształcie nie ma racji bytu. Jest ona
> ciągle zalewana postami niezgodnymi z tematyką grupy, jej nazwa nie
> sugeruje jednoznacznie charakteru. W związku z tym powinna zostać
> zlikwidowana.

każda grupa jest zalewana OT i tego się nie uniknie. Nie wszyscy potrafią
korzystać z unsetu i ślą swoje posty na większe grupy (albo i na kilka
grup, majacych coś wspólnego z komputerami), w celu ich dalszego
naprowadzenia. Wśród tych OT jest spora liczba tematów na temat
oprogramowania (zazwyczaj sterowniki, windows) - po przekierowaniu ludka na
właściwą grupę problem się kończy. Ludzie piszą tutaj jeżeli mają problemy
z oprogramowaniem, ponieważ w większości nie potrafią korzystać z unsetu i
nie wiedzą że jest grupa dotycząca ich problemu z oprogramowaniem lub
systemem operacyjnym (lub też nie potrafią jej wyszukać). Inna sprawa to
taka, że jak komuś sie sypnie np. sterownik, to myśli że jest to
spowodowane źle funkcjonującym sprzętem a nie oprogramowaniem. Nie wszyscy
maja na tyle rozległą wiedzę, żeby od razu wedzieć, czy problem dotyczy
sprzętu czy oprogramowania.

> 2. W miejsce peceta należy powołać hierarchię pl.comp.sprzet.*.

7 grup w miejsce jednej :( Powiedz mi - czy karta grafiki nie jest
podzespołem? Czy płyta główna nie jest podzespołem? Dlaczego nie utworzyc
grupy pcs.procesory? W końcu to też podzespół komputera. NIe ma sie co tak
rozdrabniać. pl.comp.pecet.sprzęt wystarczy - nazwa jednoznacznie mówi o
czym jest to grupa. Poza tym powiedzmy że jest ludek i ma problem, bo jego
radeon 9600 działa na kolegi płycie OK, a na drugiej - jego - gry się
wieszają. No i teraz na jaką grupę ma napisać? Ma problem z radeonem i
płytą - to mu razem nie chce współgrać. Teraz będziemy mięli posty na
grupy: karty-grafiki, płyty-główne, zasilacze, a w ramach desperacji
jeszcze na kilka innych w tym zapewnie na podzespoły (a nuż ktoś pomoże) i
winnt (może to sterowniki nie takie). Dowie sie np., że winę może ponosić
za słaby zasilacz. Wobec tego, czy będzie mógł kontynuować topic na jednej
grupie, czy też będzie musiał sieprzenieść na inną grupę i zaczynać całą
zabawę od nowa (bo na grupie karty-graficzne będzie to już OT). Widzisz
jakie zamieszanie. A to tylko jeden przykład - takich można mnożyć.
Rozbijanie jednej grupy na zbyt wiele mniejszych prowadzi tylko do chaosu i
często wzrostu ilości OT. Dlatego też taki podział jest złym pomysłem.
Liczba OT nie jest na tyle straszna, żeby zmieniać hierarchię. Takie jest
moje zdanie.

> 3. Na grupę o overclockingu (czy też jak to mówią tuningu, czy modingu,
> przepraszam za brzydkie słowa) ciągle chyba nie ma zapotrzebowania.

od tego są fora - wiecej ludzi, szybka odpowiedź, dlatego tutaj liczba
postów na temat OC jest mała

> 4. Duża liczba postów niesklasyfikowanych, i Off-topik, świadczy o dużej
> liczbie newbie piszących na grupę.

no właśnie - takich ludzi nigdy nie wyeliminujesz. Można tworzyć
najróżniejsze hierarchie grup i zawsze będą OT.

> Z doświadczenia (bo ze statystyki
> to wprost nie wynika) mogę powiedzieć, że na pececie jest dość
> znaczna rotacja wśród piszących, co niekoniecznie jest korzystne dla
> osób potrzebujących pomocy ze sprzętem: ludzie znający się na rzeczy
> ochodzą, bo grupę średnio da się czytać (taki był powód mojego
> unsubscribe).

stałych bywalców jest tutaj wielu. Nie będę wymieniał, żeby tych
najbardziej zasłużonych nie pominąć. Odpowiedzi na swoje pytanie zawsze się
uzyska, a jak jakiś nowy coś pokręci i źle odpowie, to zawsze grupowicze o
wiekszym doświadczeniu naprostują. Grupę da się średnio czytać? Ja tam nie
mam żadnych z tym problemów.

> To by było na tyle z mojej strony, czekam na (merytoryczne) uwagi.
>
> P.S. Ktoś chce pomóc w tworzeniu opisów?

podział grupy w taki sposób jak proponujesz jest złym pomysłem. Nie życzę
im źle, ale to będą grupy niszowe obok obecnej i nestety wprowadzą poro
zamieszania.

--
Marynarskie pozdrowienia od boskiego Jolly Rogera :-) GG:3274013
http://www.in4.pl/               mail:nospam_mach82_xl_at_wp.pl_nospam