PC Format i wielki test nagrywarek ;)

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Fri 11 Aug 2006 - 09:13:08 MET DST

W ostatnich dniach pojawily sie tu dwa ciekawe watki.

Jeden dotyczyl jakosci dzisiejszej prasy traktujacej o komputerach, drugi
zas - wyboru nagrywarki oraz testu tychze zamieszczonego w
najnowszym (9/2006) numerze PC Format.

Zaintrygowany wynikami tego testu (miejsce pierwsze LG, dugie Samsung,
za to Pioneer i Nec pod koniec stawki) wydalem 5,50 na magazyn i pare
groszy na popcorn z cola.

Wstep, zeby nie zameczac:

3/4 pierwszej strony testu zajmuje piekna fotka plytek oraz tytul, reszta
to wstepniak rozwodniony jak wiezienna kartoflanka. Zadnych konkretow,
nie daj boze jakis cyfr czy innego "technicznego belkotu", zeby nie
obciazac
czytelnika niepotrzebna i jakze specjalistyczna wiedza.

Wyjasniono nam za to, ze juz nie trzeba sie przejmowac tym czy "plus"
czy "minus", bo nagrywarki od trzech lat obsluguja juz oba formaty, oraz
ze plyta jednowarstwowa tak na prawde ma 4,4 GB pojemnosci a nie 4,7.

Przejdzmy teraz do strony 16-stej, czyli pozdrowienia dla dzialu korekty:

Miejsce 5: Asus DRW-1608P3S
Zamieszczono zdjecie innej nagrywarki (nie wiem jakiej)

Miejsce 7: NEC ND-4571A
Zamieszczono zdjecie Asus'a 1608P3S

Miejsce 9: NEC ND-3550A
Zamieszczono zdjecie Pioneer'a DVR-111

Miejsce 10: Pioneer DVR-111
Zamiezczono zdjecie nagrywarki NEC, w opisie czytamy:
"Podobnie jak Asus, rowiez ta nagrywarka oferuje maksymalna
szybkosc odczytu i zapisu CD 40x, stad jej SIODMA pozycja)

I jeszcze ciekawostka przy miejscu 8 (Plextor PX-750A): jak
mozna napisac, ze "wada moze byc malo popularne
oprogramowanie PlexTools"?? PlexTools to wada, ehhh??

Na stronie 17-stej mozemy przeczytac ze test przeprowadzono przy
uzyciu plyt "Intenso, Maxell, Media-Tech, Platinum, Supratec i Verbatim".
Zapomniano tylko zaznaczyc JAKIE to byly plytki. Sam tylko Verbatim
sprzedaje plytki z kilku fabryk ze sporym rozrzutem jakosci...

Mam tylko niesmiala i cicha nadzieje, ze wszystkie nagrywarki sprawdzono
na tych samych plytach...

Jakosc nagrania sprawdzono na NEC-ND4550A... widac PlexTools jednak
za trudny.

I wreszcie:

Czy ktos jest mi w stanie wyjasnic dlaczego na 11 testowanych nagrywarek
Asus 1608 zajal miejsce 5 a Pioneer 111 miejsce 10?? Przeciez to jest TEN
SAM naped do licha. Rozni sie tylko panelem frontowym...

Pozdrawiam,
Vituniu.