Re: Problemy z zasilaczem?

Autor: Tomaszek <tomaszek_at_judeland.pl>
Data: Thu 10 Aug 2006 - 12:21:32 MET DST

Elminster napisał(a):
> Witam
>
> Mój PC
> Zasilacz CODEGEN 300 W
> ABIT KG7
> Athlon 1300 Mhz
> 2 DYSKI HDD
> NAPĘD DVD i NAGRYWARKA DVD
> 2 karty sieciowe + dźwiękowa
> RADEON 9200 SE

Moim zdaniem ten zasilacz(ale __sprawny w 100%__) powinien ten zestaw
pociągnąć.Jak się mylę to mnie zweryfikujcie.

> Mam problem z moim komputerem. Objawia się ten problem na trzy
> sposoby:
>
> 1. Gdy wciskam włącznik komputer chodzi około 2 sekundy (zaczynają
> pracować wentylatorki) i następnie wyłącza się. Czasami za 2 razem
> a czasami za 3 w końcu zaskakuje i się normalnie uruchamia. Czasem
> ten problem nie występuje przez kilka tygodni, potem się nasila.

Takie objawy mogą wskazywać na uszkodzenie płyty głównej i wcale nie
muszą mieć nic wspólnego z zasilaczem.

> 2. Próba odczytu z dyskietki 3,5 kończy się dźwiękiem
> przypominającym restart komputera (jakby przerwa w zasilaniu) i
> wszystko się zawiesza. Czasami daje się normalnie otworzyć
> dyskietkę.

To już na 99% nie jest zasilacz!

> 3. Czasem w trakcie zwykłego działania komputer wydaje ten sam
> dźwięk przypominający restart komputera i się zawiesza.

Karta grafiki, pamięć albo płyta główna

> Według mnie - to zasilacz.
> Co wy o tym sądzicie? Mam w ciemno kupować nowy? Ten mam już od
> ponad 5 lat. A jeśli czeka mnie wymiana zasilacza, to co mi polecanie
> do 150 zł

Nie rób tej głupoty nie mając pewności co do tego co jest uszkodzone.

  - obejrzyj kondensatory na płycie głównej czy nie są wybrzuszone lub
wylane
- sprawdź pamięć mem testem
- podłącz cały zestaw pod inny zasilacz
- sprawdź czy na każdej nitce zasilacza jest odpowiednie napięcie
- wykonaj rozruch minimalny poza obudową
- zmień grafikę na inną(zarówno na AGP jak i PCI,w tym drugim przypadku
konieczny może być reset biosa aby płyta wystartowała, ale nie koniecznie)
- wykonaj rozruch minimalny(tzn.wyjmij wszystko z obudowy, podłącz tylko
zasilacz i kartę grafiki do płyty głównej i taki zestaw uruchom)

Oczywiście możesz od razu kupić zasilacz, tylko jakież będzie Twoje
zdziwienie, gdy okaże się, że to jest co innego:-(

Tomaszek