Re: Creative Inspire P5800 - problem

Autor: KrissN <krissn_at_op.pl>
Data: Wed 09 Aug 2006 - 15:43:30 MET DST

paniek wrote:
> Witam,
>
> Od pewnego czasu zauwazylem, ze tylne dwa glosniki przestaly wydawac
> dzwieki, wczesniej dzialaly wszystkie. Cos pokrecilem czy padly ?
> Przeinstalowalem sterowniki i nic. Mam zintegrowana dzwiekowke na plycie
> DFI. Przy okazji, czy glosnik centralny powinien grac jak dwa pozostale
> przednie (tez ogluchl), czy jest on jedynie na specjalne okazje ? :)
> Podsumowujac, z 5.1 glosniczkow graja tylko dwa i subwoofer. "Co sie
> stalo ?"
>
> pozdrawiam
Zacznij od próby z zamianą wtyczek w gniazdkach i sprawdź, czy to coś w
zestawie albo na płycie nie padło (chociaż wątpię). Jeżeli wszystko jest
ok, to problem oczywiście leży w ustawieniach w systemie.
Jako środek zaradczy może pomóc odłączenie tylnich głośników
(wyciągnięcie wtyczki przy subwooferze), co jak dobrze pamiętam powinno
zostać wykryte przez zestaw, który zareaguje podaniem na nie sygnału z
przednich.
Co to środkowego, to w Wingrozie jest to normalne (u mnie na Audigy też
tak było). O ile w sterownikach nie zrobi się żadnego czaru-maru, to
środkowy głośnik włącza się tylko wtedy, gdy odtwarzany jest dźwięk
wielokanałowy (film z AC3, gry).