Re: Adapter IDE / USB 2.0 nie dziala na USB 1.1 (?!)

Autor: KrissN <krissn_at_op.pl>
Data: Wed 09 Aug 2006 - 15:37:04 MET DST

Q wrote:
> ostatnio zakupilem adapter / przejsciowke IDE / USB:
>
> http://hurt.com.pl/?o=shpp&i=3205
>
> pisza na stronie, ze to cos dziala tez z USB 1.1,
> ale niestety moj egzemplarz dziala tylko z USB 2.0 :(.
> /przy USB 1.1 pokazuje blad "nierozpoznane urzadzenie na usb" i nie rusza;
>
> czy to urzadzenie dziala tylko na USB 2.0 ?
> /czy ktos z Was mial podobny problem i/lub to samo urzadzenie?
>
> sprawdzalem to na kilku komputerach:
> plyty glowne asus i gigabyte
> + dyski IDE 20GB Seagate i 30GB WD Caviar;

Mam identyczny kabel i niedawno potrzebowałem na nim odpalić 120GB WD
Caviar. Płyta na i440BX. Wszystko wstało, mój OpenBSD bez problemu
wykrył dysk. Tylko transfer odpowiednio gorszy.
Z twojego posta dokładnie to nie wynika, ale zakładam, że na tej płycie
z 2.0 to wstało. Ja natomiast kiedyś miałem problem z odpaleniem dysku
na tym kablu pod Windows XP na USB 2.0. Pod linuxem wszystko chodzi
normalnie.
Z tego wynika, ĹĽe te kable to tania chinszczyzna i nikt siÄ™ specjalnie
nie przejął jakimiś dokładniejszymi testami kompatybilności i może się
zdażyć, że ktoś miał pecha i trafił na jedną z miliarda kombinacji
sprzętu, na którym to się wywala.

Pozdrawiam