Re: Test: Core 2 Extreme vs. Athlon 64 FX-62

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Sun 06 Aug 2006 - 19:54:14 MET DST

Dnia Sun, 6 Aug 2006 19:22:38 +0200, maX napisał(a):

> W wyższych rozdzielczościach oba procesory hamuje karta grafiki. Przeprowadź
> benchmarki w 640x480

testy w 640x480 nie mają żadnego sensu, bo to będzie tylko sztuka dla
sztuki. Kto przy zdrowych zmysłach posiadajac conroe i high-endową kartę
graficzna będzie grał w 640x480. Przeprowadzę tylko testy, które będą miały
realne zastosowanie.

> (lub wymień kartę na odpowiednio szybką, taką aby nie
> była hamulcem dla CPU w wyższych rozdziałkach) i od razu różnica się
> zwiekszy.

procosor high end, grafika high end a różnic wielkich nie ma miedzy E6600 a
X6800 (0.53 GHz różnicy). Nie mam niczego sensownego po ręką żeby crossfire
zapodać. Natomiast w porównaniu do Pentium D 3.6GHz w niektórych grach
różnice sięgają 70%, a w innych tylko 3-5%.

> Będą Celerony na rdzeniu Conroe ?

będą tańsze odpowiedniki z serii E4XXX - dwa rdzenie na FSB 200 MHz 2MB
cache. Odpowiednikami obecnych celeronów staną sięobecne Pentium 4 i niższe
modele pentium D.

>I wogóle jak wygląda przyszłość C2D ?

to że pojawią się CPU na tym rdzeniu z wyzszym taktowaniem jest niemal
pewne, patrząc na to jak duży zapas częstotliwosci ma X6800 - juz w chwili
obecnej ponad 3.5 GHz na standardowym napięciu, a po dopracowaniu procesu
technologicznego i 4GHz bedzie zapewne mozliwe. Jedynym problemem pozostaje
sprawa chłodzenia, bo z temperaturami wcale tak różowo nie jest.

> Są
> planowane 4-rdzeniowce ?

tak - 4-rdzeniowce są juz dostępne w wersjach inżynieryjnych. To de facto
dwa połączone ze sobą procesory conroe. Wobec tego możemy się spodziewać
czegos w stylu 3 GHz, quad core 8 MB cache L2. Co najlepsze - obecne płytki
dobrze sobie radzą z 4-rdzeniowcami.

>Chipsety pod DDR-3 ?

w roku 2007 powinny zacząć się pojawiać, na masową skalę pewnie w 2008
roku, bo wcześniej pamieci DDR3 nie będą zbyt popularne ze względu na cenę.

--
Marynarskie pozdrowienia od boskiego Jolly Rogera :-) GG:3274013
http://www.in4.pl/               mail:nospam_mach82_xl_at_wp.pl_nospam