Re: Jaka nagrywarkę DVD kupić ?

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Sun 06 Aug 2006 - 00:18:01 MET DST

Fiman napisał(a):

> Toteż nie wierzę i nigdy nie wierzyłem w wyciąganie wniosków z jakiś programów
> co o niczym nie mówią. Takiej dyskusji jak o PIE/PIF nigdzie nie widziałem a
> tylko na amatorskich forach. To jest błazenada i zdaj sobie z tego sprawę.

A Ty zdaj sobie sprawę, że PIE i PIF (a także POE i POF) oddają pracę
mechanizmu korekcji błędów danego napędu na danej płytce. Zdaj sobie
również sprawę z tego, że istnieją standardy określające dopuszczalne
wartości (co prawda większość napędów skoryguje nawet jeśli zostały
przekroczone, nieraz nawet znacznie, choć bez przesady).
Wynik przekłada się w dużym stopniu na trwałość zapisu - zwyczajnie
jeśli płyta już na starcie ma takie wyniki, to pomyśl sobie jak może na
nią zadziałać trochę kurzu, odcisk palca czy większa rysa...

Poza tym, błazenadą moim zdaniem jest używanie określeń w stylu
"amatorskie fora" w stosunku do takich serwisów jak cdrinfo czy cdrlab,
gdzie właśnie taki test jest jednym z podstawowych wyznaczników podczas
recenzji nagrywarki czy nośnika. Co Ty wiesz o specyfikacji tego typu
nośników? Prawdę mówiąc w porównaniu z piszącymi tam _specjalistami_ ja
jestem taaaaaaki mały, w każdym razie nie widzę powodów, by tworzyć
teorie spiskowe wedle których te testy ktoś sobie dla jaj wymyślił.

Oczywiście - nie musisz robić testu po każdej wypalonej płycie.
Wystarczy, że dobierzesz sobie w ten sposób optymalny sprzęt i/lub
nośnik, optymalną prędkość zapisu itp. Ja jednak wolę robić te testy, w
razie czego pomogą uniknąć problemu.

# /George Orwell - Rok 1984/