Rozbudowa kompa - pamięć a FSB

Autor: Michał Gorzkiewicz <mgorzkiewicz_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Sat 05 Aug 2006 - 18:57:27 MET DST

Witam,

Niedawano dopytywałem się o różnice wydajności między platformami AMD: Socket
754/939 a AM2. Powrót na ziemie był niemiły :) - kość DDR 333Mhz jest do wymiany.

Teraz pytanie: Semperony w wersji Socket 754/939 mają FSB o zegarze 200 MHz.
Aby działały szybko (bez strat wydajności wywołaną asynchroniczną pracą
pamięci) potrzebna jest kość DDR 400 MHz. Prawda/fałsz?
Celerony "D" maja FSB 133Mhz -> wniosek: kość DDR 333MHz nie będzie spowalniać
systemu, czytaj: będzie współpracować synchronicznie z procesorem. Prawda/fałsz?

Pooglądałem sobie benchmarki Semperona 3100 i Celerona D33x, i różnice w
zastosowaniach które mnie intersują ("biuro", baza danych, kompresja do DivX
lub mpeg, Civilization 3 :)) nie ma szokujących różnic, tak więc zmiana na
Intela będzie tańsza.

Pozdrawiam
Michał