Re: Internet radiowy, dzielenie komputerów

Autor: PSYLO <psylo.wytnijto_at_o2.pl>
Data: Sat 05 Aug 2006 - 16:40:51 MET DST

Michal Bien napisał(a):
> Wybacz, ale masz jakies problemy ze stosowaniem analogii.

Wręcz przeciwnie. Podpisując umowę nie kupujesz samej przepustowości i
adresu IP tylko licencję na korzystanie z internetu na JEDNEJ stacji
roboczej.
Taka jest umowa, można ją zaakceptować lub nie. Jeśli zaś akceptujesz i
chcesz ją definitywnie złamać to przynajmniej wg mnie nie jest to w
porządku. Wcale nie mówię, że popieram takie działanie, jednak to
dostawca narzuca warunki, czy się to nam podoba czy nie.

> A co ma piernik do wiatraka?

To, że nie kupujesz przepustowości tylko usługę świadczenia dostępu
do internetu na jednej stacji roboczej, zgodnie z zapisem w umowie.
Podobnie jak kupując grę nie możesz jej zainstalować na kilku
komputerach, chociaż nośnik jest Twój.

> Na szczescie konkurencja coraz wieksza, wreszcie uwolniono lokalna
> petle abonencka to tacy lowcy jeleni dymajacy uzytkownika za jego wlasne
> pieniadze beda zwijac dzialalnosc z podwinietym ogonem.

Nadal wydaje Ci się, że kupujesz samą przepustowość.
Kupując grę też nie płacisz za płytę. Podobnie tutaj. Prosta analogia.
Nawiasy mówiąc, z tego co widzę to co najmniej 90% dostawców stosuje
taką politykę.

> Wbij sobie do glowy: KRADZIEZ to jest zasadniczo odpowiedzialnosc
> z art. 278 KK. Tu mowimy tu o odpowiedzialnosci cywilnej za skutki
> niewykonania zobowiazan. A zarzucajac komus publicznie kradziez w sytuacji
> gdy sie jej nie dopuscil na dobra sprawe podpadasz pod art. 212 par 2 KK
> [pomowienie].

No chwileczkę, sam powiedział jaka jest umowa i co ma zamiar zrobić. Ja
tu nikogo nie oskarżam, sam to napisał. Dostawca za określoną opłatą
zgodnie z umową pozwala na korzystanie z internetu na jednym stanowisku.
Z całą pewnością jest to jasno powiedziane, inaczej by nie było
dyskusji. Padło po prostu pytanie co zrobić, żeby nagiąć warunki umowy.
Pomyśl co by się działo gdyby druga strona działała podobnie i zapytała
"co zrobić, żeby ludzie w sieci mi płacili 100zł miesięcznie, podczas
gdy podpisali umowę na 50 zł".

--
_PSYLO_ | GG:5563748 | psylomałpao2kropkapl
"Ludzie dzielą się na 10 kategorie: