Re: Internet radiowy, dzielenie komputerów

Autor: Remek <wiasmed_at_neostrada.pl>
Data: Sat 05 Aug 2006 - 06:11:51 MET DST

> A placenie frycowego _ZA NIC_ od kazdego komputera
> uwazam za nieuzasadniona pazernosc

Też tak kiedyś myślałem, póki nie poznałem dokładnie
przyczyn ograniczania przez niektórych dostawców
możliwości dzielenia łącza na wiele komputerów.

Otóż nie jest to "frycowe _ZA NIC". Wiąże się to z tzw.
współczynnikiem jednoczesności i opłatami za łącza
magistralne. Jeśli założymy, że przeciętny domowy
użytkownik wykorzystuje łącze w 30%, to na magistrali
o określonej wydajności można "posadzić" trzech takich
użytkowników, ale jeśli każdy z nich podzieli łącze i
będzie go wykorzystywał w prawie 100% wtedy trzeba dać
każdemu z nich jedno łącze magistralne, a to są określone
koszty. Jest to duże uproszczenie, ale mniej więcej o
to chodzi. Chcesz mieć taniej, musisz godzić się na
określone warunki. Można o tym poczytać na grupach
poświęconych sieciom.

Pozdrawiam

--
Remek