Re: Przeniesione dane = uszkodzone dane!

Autor: Bogdan Szymura <antyspam_at_silesianet.pl>
Data: Thu 03 Aug 2006 - 20:04:35 MET DST

Dnia Thu, 3 Aug 2006 14:30:24 +0200, SeBoL napisał(a):

> Użytkownik "Bogdan Szymura" <bogdansz@silesianet.pl> napisał w wiadomości
>
> Strzał w dziesiątke! Powinieneś grać w totaka ;-)
>
> Pozdrawiam!

No to mam dla Ciebie smutną wiadomość. Tutaj cytat z jednego z forów:

"Nie wiem jak jest z AN7 ale ja płyty NF7-S nie zmusiłem do poprawnego
działania z dwoma dyskami SATA. Naczytałem się bardzo dużo na ten temat w
ostatnich dniach i w świetle tego wszystkiego - nie ma rozwiazania
problemu. Chyba że puszczenie dysku jako UDMA1
Bios Abita, który miał to naprawić - niczego nie naprawia. Zmiana EXT P2P
delay time na 1 ms też nie usuwa błędu. Owszem - można na pierwszy rzut oka
powiedzieć że wszystko działa poprawnie. Ale jako że mam uraz - katowałem
długi czas dyski kopiując dane. Wynik - dwa archiwa rar zostały jednak
uszkodzone - zdjęcia już ani jedno. Innymi słowy - problem nie został w
100% usunięty i już nigdy nie będzie. Gdyby się dało - już danwo by
usunięto. Jest cała masa ludzi, którzy stracili dane przez to (w tym ja).
Problem nie tyczy się tylko płyty ABita!

Przeglądając fora - zauważyłem ze byli ludzi instalujący drugi sterownik
Silicona PCI ale i wówczas wypadały błędy na przy kopiowaniu między dwoma
dyskami SATA podpiętymi do takiego kontrolera! Ja mam tylko cichcą nadzieję
że po podłączenie drugiego kontrolera i tylko po jednym dysku do każdego -
dane będą choć kopiowały się między dyskami bezbłędnie. O raidzie już
zapomniałem do czasu wymiany płyty - czyli nieprędko (( Jedna z moich
większych wtop i strata zaufania do Abita - bo Abit - uwaga - uważa problem
ZA ROZWIĄZANY. Kpina.

Jedyne rozwiązanie na 100% pewne to jeden dysk ATA drugi SATA. Oczywiście
raida nie ma. Ale tak komp chodził mi bezbłędnie ponad rok."

Znam ten ból bo tez mam tą płytę. A taka fajna poza tym babolem jest :-(.

Pozdrowienia

Bogdan