Re: Dobry i nie za drogi zasilacz

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Thu 03 Aug 2006 - 16:44:20 MET DST

Dnia 3.8.2006, Fred napisał(a):

> to chyba oczywiste ze jezeli zasilacz ma wysoką sprawnosc to ma to znaczący
> wplyw na głosnosc pracy

Ale bez przesady. Nie taki wielki. Owszem sprawność zasilacza to też
mniejsze straty w postaci ciepła, ale porównujemy zasilacze podobnej klasy
(nie wierzę by różnica była tak ogromna). Ponadto cisza w zasilaczu to
IMHO przede wszystkim sprawność jego systemu chłodzącego - wystarczy
trefny wentylator i już po ciszy (pomijając, że "cisza" to odczucie
subiektywne).

> fakt - niewiwlkie, bo dla przeciętnego uzytkownika liczy się gwarancja,
> jednak dla mnie swiadomosc bajzlu i niechlujnosci w elektronice
> jakiegokolwiek urządzenia RTV psuje mi humor i przyprawia o dreszcze za
> kazdym razem kiedy sięgam po przcisk POWER ON nawet mimo 100lat gwarancji na
> papierze...

"Zboczenie" zawodowe? ;D
Ale fakt, potrafię to zrozumieć. Sam wolę lepsze i jeśli to możliwe
tańsze.

> jestem tylko elektronikiem amatorem ale ten zasilacz ktory kupiłem na
> allegro na 100% nie był naprawiany i był w 100% nowy

OK. Ale (odpukać) jak "padnie" to "radź pan sobie sam".

> są to starsze modele ale bardzo dobre w przeciwienstwie do zupełnych
> staruszków fortronów o sprawnosci <70% odswieżonych tylko przez modecom
> poprzez nowsze okablowanie

A co w tym złego, że starsza konstrukcja skoro dobra i dla większości
zastosowań wystarczająca?

> np tu:
> http://zenfist.pl/pID/230.htm

:D

> Jezeli priorytetem jezt zakup czegoś w loklalnym sklepie to owszem fortron
> (modecom MC) jest dobrym wyborem w tej cenie.

I to IMHO jest puenta dyskusji. :D

--