Re: Pasywne ch³odzenie do Sapphire Radeon 9600 XT

Autor: Temujin <grzhwva_at_bc.cy>
Data: Thu 03 Aug 2006 - 08:58:51 MET DST

MarcinR napisa³(a):
> Witam
>
> W³a¶nie dokañcza ¿ywot standardowy wiatraczek na moim Radeonie 9600 XT i
> zastanawiam siê nad nowym ch³odzeniem. Karta nie jest podkrêcana, chodzi
> na 500 MHz (GPU) i 325 MHz (pamiêæ).
Czy odwrotnie? 525 na Overdrive GPU i 300 memorki?

> Podobno mo¿e wystarczyæ nawet sam Zalman ZM-NB-47J, a wiêc ch³odzenie
> pasywne.
Je¿eli nie bawisz siê w OC i nie wróc± takie temperatury ¿e trzeba bawiæ
siê w McGyveryzm z 3 wiatrakami w otwartej obudowie, to wystarczy.

> W tej chwili GPU ma ok 50 stopni (bez obci±¿enia), ale trudno powiedzieæ
> czy tak ma byæ bo jak mówiê, standardowy wiatrak ledwo zipie.(zanim
> zauwa¿y³em ¿e przesta³ chodziæ, GPU dosz³o do ponad 80 stopni przy
> obci±¿eniu, ale nie by³o ¿adnych zwiech :O)

Przy 100C wed³ug czujnika po padniêciu wiatraka widzia³em jak r350 sypa³
artefaktami jaki mi³o (wy³±czony VPU recoverer), ale prze¿y³.
Ostatnio te¿ Gigabyte R9550 czy¶ci³em - przesta³ artefaktowaæ po zdjêciu
2-3 milimetrowej warstwy kurzu.

> Tak wiec czy wystarczy do niego pasywne ch³odzenie, takie jak w/w
> zalman, czy te¿ potrzeba jednak co¶ mocniejszego? (pamiêci nie maj±
> radiatorów wiêc mo¿e ten wiatraczek jednak trochê je te¿ ch³odzi).
Generalnie wystarczy, chyba ¿e bawisz siê w OC - wtedy dobry wentylek
i radiatorki na pamiêci to konieczne minimum.

--
Temujin
"S³ychaæ te¿ z³owrogi stukot setek kielni, a tak¿e