Re: DVD-/+RW - co jest nie tak?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Wed 02 Aug 2006 - 22:49:28 MET DST

PCMANIAK <pcmaniak@onet.eu> wrote:

> Tym razem piszę o DVD-/+RW (słownie eR Wu). :-)
> I ja sobie myślałem, że te płyty są jak CD-RW i będę mógł nagrywać je
> na Nero czy PowerISO, a potem kasować i powtarzać. Nie zawsze bowiem
> chcę wypalać na zawsze - często potrzebuję płytki na krótko. Z
> standardem DVD mam do czynienia od niedawna.

            Jesli to jest plyta wielokotnego zapisu to stawiam na jakis
glupi blad programowy - typu bak ASPI od Adapteca itp. Ale rownie dobrze
moze to byc sprzet, o czym nizej.

> A temat DVD+R (z logo RW) poruszałem wcześniej i został pięknie
> wyjaśniony.

            OK.

> W sumie kulturalnie piszących i znających to i owo jest tylko kilku tu, a
> reszta to krzykacze (to jest gówno, kup lepsze, itp.). :-(

            Wiesz - po Message-ID: <eaqrut$riq$1@sunflower.man.poznan.pl> lepiej
nic nie pisz o kulturze dsykusji. I nie zapieraj sie tego nieszczesnego
napedu optycznego Samsunga: cieszyles sie jak dziecko po jego kupnie
i reagowales alergicznie na proby sprowadzenia na ziemie. A teraz bardzo
mozliwe ze wychodza przypadlosci optyki Samsunga - brak poprawnej obslugi
danego nosnika w firmware itp. Bo to moze byc wlasnie problem, o ile to cos
nie programowego - na odleglosc bez szklanej kuli tego sie nie sprawdzi.
Ludzie ktorzy mieli wczesniej doczynienia z napedami tego producenta po
takich wlasnie "cyrkach" maja o nim nie najlepsze zdanie. Juz kiedys
pisalem ze nie jestem do niego uprzedzony: uzywam jego peryferiow,
monitora, pamieci dynamicznych i flash, flopa i HDD - wszustko sobie
chwale. Ale Samsung to taki moloch co musi sie pchac do wszystkiego
wlacznie z mikrofalowkami i aparatami cyfrowymi. No i niektore rzeczy mu
po prostu nie wychodza, a do nich zalicza sie wlasnie dzial napedow
optycznych. Jak sie to zmieni sam bede chwalil napedy optyczne tego
producenta, tak jak mialo to miejsce w przypadku HDD - z chyba najgorszych
na rynku od P80 zaczal robi dyski wrecz sietne. U siebie mam SPN1213N i
nastepny tez bedzie raczej samsunga. Niestety polaczenie z Toshiba nie
wyszlo mu wcale na dobre - to nie dzial napedow optycznych samsunga sie
podciagnal, a raczej Toshiba zeszla na psy - wystarczylo otworzyc napedy
T-S polaczeniu - za panelem typowym dla toshiby kryly sie bebechy samsunga.
Niestety tak samo jak z Toshiba dzieje sie chyba obecnie z BenQiem - z
firmy ktorej dzial optyczny wszedl szturmem na rynek po polaczeniu z
Liteonem zaczynaja pojawiac sie konstrukcje z wadami napedow Liteona.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl