Re: jak naprawic system plikow na dysku?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 02 Aug 2006 - 14:45:07 MET DST

Użytkownik "ARO" <nie@dam.mejla> napisał w wiadomości
news:eaq62i$s5i$1@news.onet.pl...
> [...]
> szescdziesieciogigową partycje pojawia sie komunikat : Dysk nie jest
> sformatowany. Formatowac? Tak/Nie? Bios wykrywa dysk normalnie - bez
> problemu. Wyglada na to jakby system plikow poszedl sie bzykac. Jako, ze
> ja nie jestem guru, postanowilem w tej sprawie zwrocic sie paroma
> pytaniami do grupy:
>
> Czy ktos wie jak przywrocic system plikow na tej partycji? Wiem, ze
> sformatowac bedzie najprosciej, ale mi chodzi mi o metode, aby nie stracic
> danych, ktore tam byly. Ewentualnie jakim narzedziem i sposobem odzyskac

Sprawdź przy pomocy Testdisk http://www.cgsecurity.org/ , czy bootsektor tej
partycji nie zastrajkował. W razie potrzeby przywróć go z kopii zapasowej
(umieszczonej w innym sektorze na tej na partycji). Tu są przykłady
postępowania: http://www.cgsecurity.org/phpwiki/index.php/examples .

> A tak na przyszlosc : czy ktos wie jak sie robi podobne rzeczy w przypadku
> NTFSu?

Ano, dokładnie tak samo :-).

--
M.   [MS-MVP]