Re: Dysk 250GB - jak podzielic

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 30 Jul 2006 - 20:37:15 MET DST

Użytkownik "Rafał" <nie.zgadniesz@spamerze.z.tw> napisał w wiadomości
news:eaidks$kqn$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Co prawda z 2002 roku, kiedy na domowych komputerkach stał przeważnie
> 98/Me/ewentualnei 2000 - oczywiście na FAT/FAT32, ale co tam....

W tym "przestarzałym" artykule mowa jest o dzieleniu dysków większych niż 40
GB na partycje NTFS lub FAT32 w systemach Windows XP oraz Windows 2000. Nie
wiem gdzie znalazłeś wskazówki dla systemów 9x/Me, ale na pewno nie w tym
tekście. . .

> Znajdź coś nowszego. Coś co można by odnieść do dzisiejszych dysków
> twardych, takich jak np Seagate i oczywiscie z *NCQ*. (o tej technologii
> powinieneś poczytać nim podasz linka do artykułu z 2002 roku)

Coś plączesz. Co ma NCQ do kwestii partycjonowania??? Jedyne co NCQ wnosi to
śladowy wzrost wydajności, w granicach błędu pomiarowego.

Jeżeli uważasz, że pewne uniwersalne zasady zmieniają się z roku na rok, to
jesteś w wielkim błędzie. A zalety podziału na partycje tylko rosną wraz ze
wzrostem pojemności dysków twardych. . .

P.S. Bynajmniej nie mam zamiaru wyszukiwać Ci jakichkolwiek innych
materiałów, ten wystarczająco jasno naświetla meritum zagadnienia.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/