Re: same problemy ze sprzetem :(

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Sun 30 Jul 2006 - 14:09:53 MET DST

Leon <mariuszlonca.SKASUJ@gazeta.pl> wrote:

> 1) jaką dajecie szanse, ze to tylko zasilacz? bo wtedy załatwiłbym to
> w poniedziałek w 1 lepszym serwisie

            Najpierw zdiagnozuj uszkodzenie i ktoredy poszlo przepiecie. Bo jak
na razie to zabierasz sie do tego od d*y strony - nie wiesz co bylo
powodem, jak wysoka jest szkoda, ale najpierw chcesz odszkodowanie.

> 2) zastanawiam się czy nie oddać sprzetu do pzu (mam mieszkanie
> ubezpieczone od takich numerów) - nie wiecie jaka jest "wypłacalność"
> takich roszczeń w pzu?

            Masz ubezpieczenie na uszkodzenie elektroniki z powodu przepiec?
Sprawdz to w umowie, bo mozesz sie zdziwic.

> 3)mysle tez o reklamacji na podstawie gwarancji w optimusie, tylko, że
> ja dokladałem do sprzetu dvd i hd (oczywiście wszelkie ślady mej
> działalności jestem w stanie usunąć). warto, jeśli to było przepięcie?
> 4) mysle o raklamowaniu sprzetu na podstawie niezgodnosci tow. z umową
> w makro. macie jakies doswiadczenia z reklamacją kompów u nich? łatwo
> się poddają?

            Nie warto, bo gwarant ani sprzedawca nie odpowiada za przyczyne
zewnetrzna nie mieszczaca sie w zadnych normach zasilania.
Odszkodowania mozesz dochodzic co najwyzej od ISP lub zakladu
energetycznego w zaleznosci po czym poszlo przepiecie. Ale najpierw musisz
ustalic jego zrodlo, oraz ocenic wysokosc szkody. Przygotuj sie tez ze Ze
lub ISP dla zasady beda kwestionowac roszczenie, w praktyce czesto wymagana
jest droga sadowa i powolywanie bieglych. To jest procedura cywilna - tak
wiec na Tobie spoczywa ciezar dowodowy: w praktyce dostarczenie ekspertyzy/
zadanie powolania bieglego, bo z bieglymi zasadniczo jest tak, ze w opinii
przychulaja sie do interesow tego, kto ja zleca.

Poza tym to nie pytanie sprzetowe, a raczej wlasciwe na pl.soc.prawo

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl