Re: modernizacja kompa

Autor: Bartek <deebass_at_hoga.pl>
Data: Sun 30 Jul 2006 - 10:18:13 MET DST

Oceń obiektywnie - tak bez naciągania,
> co z hałasem? Bo z tego testu wynika,
> że 58 stopni (też nie mało) uzyskuje się
> przy dość wysokich obrotach wentylatora.

No tak ale specyfika Presscotta jest inna - to po prostu piec niestety
strasznie sie grzeje - pytanie czy zmieniac na AMD czy dokupic jakies dobre
chlodzenie
to kwestia wyboru.Moje doswiadczenia z procesorami AMD skonczyly sie na
AMD386DX40 wiec
troche dawno temu ;-) , od tamtej pory tylko Intel

Maksymalny oborty tego wentylatora to 2500 obrotow czyli
o prawie polowe mniej od maksymalnych boxowego intela ktory byl wczesniej
( 4500obr)
Na 2500 wchodzi na gierkach tak to 1500 (jak jest w trybie auto) , na
torturach
w Prime95 , maksyamalna temp to 59C ( 74C w porownaniu z intelowskim)
A czy to glosno czy cicho ? W porownnaiu do tego co mialem czyli tego
coolera
intela ktory po prostu wyl........jest w miare cicho
Po zaisnatlowaniu VR Guarda wywalilem 2 wentylatory z przodu wciagajace
chlodne powietrze ( 2x 120 , jeden turbina wbudowana w dol obudowy , drugi
w miejscach na 5,25 Kama Bay) oraz 2 wyciagajace z tylu (2x 80mm) okazaly
sie zbedne. zostal wentylator zasilacza (mam taki
http://www.allegro.pl/item114103685_ozir_poleca_cichy_chieftec_350w_afc_pfc_24_20pin.html)
oraz na grafike )
Mysle ze 40C (54C w porwnaiu z intelowskim) w idle dla takiego pieca jakim
jest presscott to dobry wynik,
halas oceniam na 50% mniejszy w porwnaniu do tego co mialem
wczesniej. Oczywiisce nie jest to cisza ale mysle ze za 150PLN oplacalo sie.