modernizacja kompa

Autor: przemo77 <przemo_at_emiasto.com.pl>
Data: Sat 29 Jul 2006 - 23:54:11 MET DST

Witam. zaczne moze od tego co mam obecnie, potem przedstawie co chce uzyskac
i pytania o rade do Was.

Obecnie mam:
Mobo - Gigabyte GA-8S655 FX Ultra
CPU - Pentium 4 3.2 Prescott (ten pierwszy Prescott - strasznie grzejacy
sie)
Cooler - Pentagram 80 Cu (strasznie kiepski IMHO)
Grafa - Leadtek GF 6800 TDH - A400
Pamiec - 2x512 MB TwinMos DDR 400
HDD - Samsung 160 GB SATA
Napedy optyczne - nie ma znaczenia dla problemu

Mam z tym nastepujacy problem - usrojstwo strasznie sie grzeje, co powoduje
niemoznosc grania w cokolwiek, bo komp po gora 10 minutach po prostu wylacza
sie. (cooler jest czyszczony co tydzien, bebechy kompa, takze sa czyste).
Do tego mam zalozone 3 wentyletory obudowy, takze cyrkulacja powietrza jest
dobra (2 szt 92 mm nadmuchujace i 1 szt 120 mm wyciagajacy)
Chce aby komp nie przegrzewal sie.

I tutaj wymyslilem dwie rzeczy: Co radzicie zrobic, co byscie wybrali na
moim miejscu ? W jakiej konfiguracji ? Co kupic ?

1) po prostu wymienie wentylator procka. cena nie gra roli (tzn: tak do 300
zl) Co radzicie kupic ?

Wymyslilem cos takiego: Scythe Ninja Plus + wentylator NoiseBlocker Ultra
Silent SX1

da to rade ? co radzicie kupic ?

2) Wymienie mobo, pamieci procka, cooler na AMD.
Myslalem o AMD Athlon 64 X2 4600+ BOX (Socket AM2) Mozecie doradzic do
tego jakas plyte co bedzie miala zlacze AGP, bo wymiana mojej grafiki raczej
nie ma sensu. Robi w ogole ktos plyty na AGP pod nowe procki jeszcze ? A
moze S939 bedzie miala. Tutak musicie cos doradzic bo wymiana grafiki =
rezygnacji z tego pomyslu. Po prostu musi byc AMD Athlon 64 dwurdzeniowy z
moja grafika na AGP. Jest to mozliwe ? jezeli tak to jaki sprzet ?

Doradzcie co zrobic bo naprawde mam juz dosyc Intela i jeszcze pare dni i
wyrzuce to go... przez okno