Re: streamer i kasetka DAT

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Sat 29 Jul 2006 - 14:35:43 MET DST

rs napisał(a):

> hehehe. zapewniam cie. bolesnie tego doswiadczylem juz nie raz.

Ja też, dlatego właśnie od jakiegoś czasu unikam tanich płyt, staram się
mieć najświeższy firmware w nagrywarkach, po każdym zapisie robić test
na C1/C2 lub PIE/PIF, a poza tym płyty przechowuje w szafce, z dala od
światła i wilgoci - przynajmniej te najważniejsze. ;)

> aaaa. no to nie widze zadnych mankamentow w twoim rozwiazaniu (no moze
> z wyjatkiem kosznarnej powolnosci zapisu i odczytu)

To też nie jest jakiś straszny problem, jeśli mówimy o systemie do
backupu danych, nie ich przenoszenia czy wręcz dokonywania jakichś
modyfikacji.

> i moge sie podpisac pod tym co zostalo juz napisane. backupy
> koniecznie z weryfikacja i bez kompresji na nowych tasmach i zwracac
> uwage gdzie i jak sie przechowuje, ale to juz raczej oczywistosc.

A często się zdarza, że weryfikacja zakończy się niepowodzeniem?

> a! czyscic glowice nalezy z umiarem, ale czyscic trzeba. najlepiej
> wtedy, kiedy drive sie sam zacznie tego domagac. niestety czasami
> trzeba czesciej bo drivy zadaja czyszczenia w zaleznosci od czasu
> bycia aktywnymi, nie biora pod uwage warunkow zewnetrznych jak,
> wilgotnosc, zapylenie, czy czystosc lub brudnosc tasm. <rs>

A w jaki sposób jest sygnalizowana konieczność wyczyszczenia głowicy?
Mowa o załadowaniu odpowiedniej kasetki czyszczącej, czy trzeba go
rozkręcać?

# /George Orwell - Rok 1984/