Re: Dysk 250GB - jak podzielic

Autor: Rafał <nie.zgadniesz_at_spamerze.z.tw>
Data: Sat 29 Jul 2006 - 00:40:25 MET DST

wojtus_w napisał(a):
> 10GiB system

Nie zgodzę się. Wczoraj instalowałem różne programy i już w tej chwili
widzę na partycji 30 GB:
- samo MFT zrobiło się 3.9 GB (sic!)
- całosć dysku zajęta jest już w ponad 11 GB, czyli w zasadzie
przekroczyłem Twoje 10 GB na system...

> 20~40GiB na programy P2P bo silnie defragmentuja :/(jak sciagniesz film/gre
> itp przeciepniesz na wlasciwa partycje)

To bym walił na sam koniec dysku, a nie zaraz za systemową, z tego
względu, że:
- jak sam wpsomniałeś silna fragmentacja
- p2p nie potrzebuje szybkiego odczytu/zapisu (nie licząc jako takiego
startu, ale poczekac można kilka sekund dłużej)
- o ile nie na systemowej, to lepiej tuż za nią lub w jej pobliżu
ulokować partycję przeznaczoną na gry + ewentualnie swap, jeśli brakuje
miejsca na systemowej

> 10GiB inne systemy (?)

Za mało. Podejrzewam już teraz, że tym drugim systemem będzie Vista,
więc niestety muszę poinformować, że sama instalka Beta Visty
zainstalowana na dysku to 7.8 GB (OIDP). A gdzie programy?

> 50GiB grywasz (?) -dzisiejsza gra to min. parenascie "giga", programy tez
> wzucaj. Mala defragmentacji partycji.

Nie zgodzę się. Na co oddzielna partycja na programy? Lepiej ładować do
wora z systemem, bo i tak po reinstalacji czeka Cię instalowanie
programów od nowa. Rzadko kiedy spotyka się gry/programy zdolne do
uruchomienia bez dostępu do swoich danych załadowanych w Rejestrze...

> No i reszte dysku poswiec na filmy,iso,mp3 itp.

Na samym końcu dysku. Odtwarzany film nie wymaga 30 MB/s, wystarczy mu
20 (i tak 1 MB/s to za dużo mu będzie tak naprawdę). Nie wspominając o
mp3...

Pozdrawiam
Rafał