Re: streamer i kasetka DAT

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Sat 29 Jul 2006 - 00:00:05 MET DST

rs napisał(a):

> no niestety. smutna prawda. teraz widze, ze pod wszelkim wzgledami to
> taki LTO-2 jest najbardziej wydajny. sam drive to troche kasy, ale
> przy bardzo dobrych ukladach mozna go za 600-700$ kupic i tasiemki
> 200GB (bez kompresji) po niecale 20$. niesamowicie szybki.

Tyle tylko, że widzisz... Taki sprzęt to się przydaje do średnich i
większych sieci firmowych, ale dla takiego usera jak ja to byłoby raczej
wyrzucenie niemałej sumy w błoto... A dlaczego? Pracuję na dysku 40 GB,
zazwyczaj zajęty jest w połowie, z czego dużą część zajmują dane, w
które się nie ingeruje, a więc gdy się ich nazbiera i miejsca zaczyna
brakować zwyczajnie wypala się je na DVD+R. Za to strategiczne znaczenie
ma folder C:\Documents and Settings\ w XP czy /home Linuksach, gdzie
właściwie siedzą wszystkie ważne dane - korespondencja mailowa i przez
komunikatory, dokumenty nad którymi się aktualnie pracuje, listy
kontaktów i książki adresowe, ustawienia wielu programów i tożsamościach
użytkowników nie wspominając. Trochę głupio nagrywać to na kasetce
mającej sto czy dwieście giga. :) Można też oczywiście tłuc DVD-RAM, ale
moim zdaniem ten nośnik bardziej został stworzony z myślą o noszeniu
danych, jako następca dyskietek czy ZIPów, ale nie streamerów. ;)

> i wielkosc.

Dokładnie. :)

> tyle, ze one potrafia byc naprawde zdradliwe, ale wiele razy potrafia
> uratowac zycie. tani to moim zdaniem odwrotnosc bezpieczny.
> trzeba balans jakis sobie wybrac.

Widzisz, płyta CD-R też może być zdradliwa. Nie mówimy o zabezpieczaniu
danych, od których zależy polityka danej firmy a ich utrata może narazić
na poważne straty. :)

# /George Orwell - Rok 1984/