Re: streamer i kasetka DAT

Autor: rs <no.address_at_no.spam.com>
Data: Fri 28 Jul 2006 - 22:44:05 MET DST

On Fri, 28 Jul 2006 21:56:53 +0200, Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl>
wrote:

> [...]

no niestety. smutna prawda. teraz widze, ze pod wszelkim wzgledami to
taki LTO-2 jest najbardziej wydajny. sam drive to troche kasy, ale
przy bardzo dobrych ukladach mozna go za 600-700$ kupic i tasiemki
200GB (bez kompresji) po niecale 20$. niesamowicie szybki.
LTO-1 wszystko wyzej na polowe. oczywiscie mowie o sprzecie i tasmach
uzywanych lub refurbished.

>Ale ma jedną, wielką zaletę: cenę. :)

i wielkosc.

> Reszta tego typu urządzeń kosztuje
>tyle, że cena potrafi zniechęcić domowego użytkownika, który chciałby
>sobie tylko poeksperymentować. ;)

tyle, ze one potrafia byc naprawde zdradliwe, ale wiele razy potrafia
uratowac zycie. tani to moim zdaniem odwrotnosc bezpieczny.
trzeba balans jakis sobie wybrac.

>Zakładając nawet, że nic się nie skompresuje, to nawet w najgorszym
>wypadku te 4 GB to wystarczająco dużo na zrobienie kopii bezpieczeństwa
>windowsowego C:\documents and settings\ czy linuksowego /home :) Poza
>tym zawsze COŚ się skompresuje. :)

z mojego doswiadczenia z tymi tasiemkami, to ci powiem, ze jesli
zapisujesz takiego zipa, albo jakies formaty graficzne, ktore maja juz
wbudowana kompresje typu bezstratnego, to w jakis tajemny sposob one
na tasmie zajmuja wiecej miejsca niz na dysku (jakby byly
rozkompresowywane) i program backupujacy potrafil ci powiedziec, ze
stopien kompresji zapisu podczas calej sesji byl 09:1 albo i jeszcze
mniej. nie wiem jaki mechanizm za tym stal, ale tak to wygladalo.
co do unixow to ja bym to jednak gzipowal tym bardziej, ze to ladnie w
tarze mozna zrobic, oczywiscie jesli ilosc zajmowanego miejsca jest
istotna. jesli i tak pol tasmy bedzie wolna to bym kompresje sobie
odpuscil tym bardziej hardwareowa.
mozesz uzyc jakiegos softu, ktorym mozesz backupowac po sieci roznego
typu systemy operacyjne, czasami tylko trzeba jakiegos agenta
zainstalowac. byc moze po sambie da sie to zrobic. nie probowalem.
<rs>