Re: streamer i kasetka DAT

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Fri 28 Jul 2006 - 16:28:52 MET DST

Mirosław Cichocki napisał(a):

> Jak jest 5 tasiemek po jednej na każdy dzień roboczy, to tasiemka jest
> zapisywana raz na tydzień. U Ciebie wyjdzie raz na dwa tygodnie, więc
> teoretycznie powinieneś mieć 2 razy większą "żywotność" tasiemek. Czy to
> Ci wystarcza - sam musisz ocenić.

Zresztą takie tasiemki i tak nie są zbyt drogie, a co do archwizacji to
chodzi głownie o zachowanie katalogu użytkownika - korespondencja
mailowa, książki adresowe, komunikatory, dokumenty itp. :) Nie są to
żadne dane, których kopię trzeba wykonywać codziennie, bo ich utrata
może narazić na jakieś poważne straty, chociaż miła nie jest. ;)

> Jest szybszy, ale nie chce mi się sprawdzać, o ile. W każdym razie to
> nie jest rząd wielkości.

Hmm... A błędy podczas nagrywania pojawiają się często, czy weryfikacja
ma służyć raczej stwierdzeniu, czy przypadkiem już nie kończy się kasetka?

> Można dograć, tylko potem jak coś będziesz chciał odtworzyć z ostatniej
> kopii, to być może trzeba będzie sporo przewijać, a przewijanie jest
> niewiele szybsze od odczytu (zwłaszcza, że trzeba odczytywać znaczniki
> poszczególnych sesji).

Czasy ZX Spectrum się przypominają. :)

> Jest kompresja sprzętowa, ale sterownik i program do backupu musi
> "umieć" z niej skorzystać (na szczęście prawie wszystkie profesjonalne,
> czyt. komercyjne, programy "umieją").

Hmm... A Linuksowe polecenie tar sobie poradzi? Bo chyba nie warto bawić
się gzipem, skoro jest kompresja sprzętowa... :)

> Co do reszty, to właściwie sam sobie odpowiedziałeś. MP3, JPEG czy
> DivX to algorytmy kompresji stratnej, z natury rzeczy dające większe
> "upakowanie" od kompresji bezstratnej stosowanej przy archiwizacji.
> Takie pliki praktycznie nie skompresują się w ogóle.

Czyli mam rozumieć, że te drugi wartości 8 Gb czy 24 GB to nie realna
pojemność nośnika przy zastosowaniu kompresji, ale maksimum możliwe do
uzyskania tylko w odpowiednich warunkach?

# /George Orwell - Rok 1984/