Re: Jaki NAS polecacie (Network Attached Storage)?

Autor: KaNo <fluor_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Fri 28 Jul 2006 - 15:54:15 MET DST

tomasz.koniewski@interia.pl napisał(a):

> Ciekawy watek. Przylaczam sie w pelni do pytania.
>
> Co do wlasnych doswiadczen. Zaryzykowalem takie cos..Welland ME-740K
> Ethernet (NDAS)... i stanowczo odradzam do uzywania w sieci. Transfery
> ponizej poziomu uzywalnosci, wieczne wygaszanie dysku co skutkuje
> wsztymaniem pracy komputeraz, ktory sprobuje je wywolac. Jednym slowem
> wielka lipa. Pocieszam sie, ze mam obudowe zewnetrzna na USB :) ale
> temat serwera plikow zostaje.
>
> Zastanwialem sie nad jakims kompem starym polozonym gdzies na dole
> szafy i postawionym na linuxie. Ale doszedlem do wniosku, ze wtedy
> [...]
Jak pisalem uzywam dwoch stacji firmy Bufallo TeraStation i LinkStation.
Pierwsza z RAID5 w pracy, jest ona zdecydowanie dedykowana do pracy w sieci
wiekszej niz domowa. Natomiast do obslugi kilku komputerow znakomicie
nadaje sie LinkStation. Jest to niewielkie pudelko (60x173.5x185 mm) o wadze
ponizej 2 kg i srednim poborz mocy 21W. Nie ma co prawda opcji RAID, ale
mozna podlaczyc do niej dodatkowe dyski przez 2 porty USB2, na ktorych
bedzie dosyc miejsca na regularne backupy stacji i komputerow w sieci (jest
do tego odpowiedni program). Dodatkowo stacja ta na jednym z portow USB2
moze byc serwerem drukarki. Stacje firmy Bufallo sa bardzo dobrze rozpoznane
i mozna je do woli modyfikowac, wystarczy zajrzec na strone:
http://linkstationwiki.net/index.php?title=Main_Page