Re: Czytanie uszkodzonych plytek

Autor: Jarosław Rafa <raj_at_ap.krakow.pl>
Data: Fri 28 Jul 2006 - 13:28:45 MET DST

Atlantis napisał(a):
> dobry, wszystko w normie, zupełnie jakby płyta była przed chwilą
> wypalona, napęd wcale nie męczył się nad odczytaniem zapisanych na niej
> danych. Trzecim testem był ScanDisc - również sukces, wszystkie sektory
> na zielono, pliki w 100% czytelne... Mówimy o płycie nagranej osiem lub
> nawet i więcej lat temu...

No, ale kiedys plytki byly znacznie trwalsze...
Mam sporo plytek nagranych piec-szesc lat temu, czesto roznych dziwnych
nieznanych juz dzis marek, wszystkie czytaja sie bez problemu. Tylko sa
to plytki, ktore maja na sobie wypisane predkosci "8x", "16x", "24x", a
nie "52x" jak dzisiaj. Oczywiscie nie chodzi mi o predkosc nagrywania -
nigdy nie nagrywam szybciej niz 8x - tylko o nominalna maksymalna
predkosc wypisana na nosniku. Te wspolczesne "szybkie" nosniki sa IMHO
znacznie gorszej jakosci - one sa produkowane "pod" zastosowania typu
"szybko nagrac, raz wykorzystac i wyrzucic". Marzy mi sie sytuacja, w
ktorej plytki dostepne na rynku bylyby jasno oznaczane przez producentow
jako nalezace do jednej z dwu kategorii: jedne o niskiej trwalosci,
przeznaczone do krotkoterminowych zastosowan, i drugie - do dlugotrwalej
archiwizacji danych. Niechby plytki z tej drugiej kategorii kosztowaly
nawet i po 5 zl za sztuke, ale niech za to producent gwarantuje, ze
zapis na nich utrzyma sie minimum ze 20 lat... Bo w tej chwili to kupuje
sie "w ciemno" - ani marka, ani cena tak naprawde o niczym nie swiadczy...

> Hawk to moim zdaniem najgorsze g**no, Platinum i Esperanza dobrze się
> nagrywają, ale na dłuższa metę jest z nimi loteria. Ja do niedawna

Co do Hawkow, mam ich tylko kilka, kupilem raz kiedy zadnych innych
plytek w sklepie nie bylo, a potrzebowalem cos nagrac... Z jedna
niestety zaczynam juz miec problemy - w niektorych napedach sie nie
czyta... :-( (oczywiscie zrobilem z niej zaraz kopie). Platinum jak na
razie sa OK.

> uznawałem tylko TDK i Verbatimy, teraz tylko te drugie, bo TDK coś chyba
> odpuścił sobie kontrolę jakości własnych produktów...

Ja tez wiekszosc plytek, ktore mam, to Verbatimy, natomiast od jakiegos
czasu zaczalem nagrywac na Memorexach - tez w sumie bardzo znana marka.
Na razie wszystko jest bez zarzutu...
PS. A tak swoja droga, jakiego programu uzywasz do testowania C1/C2?
Przepuscilbym sobie na moich plytkach i zobaczyl, czy ktores sie nie
zaczynaja psuc...

--
Pozdrowienia,
    Jaroslaw Rafa