Re: 2 gb RAM - pociagnie bez virtual memory?

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Fri 28 Jul 2006 - 12:20:17 MET DST

Marcin Witek napisał(a):

> Cóż, na uczelni miałem możność pracować na komputerze na którym
> jednocześnie pracowało kilkadziesiąt osób i nie wyobrażam sobie podejścia
> nr. 1 (studenci - wiadomo, że oni wymyślą wszystko ;) ).

Wiesz, ale w zasadzie to oprogramowanie piszą zawodowi
programiści, a nie studenci ;) Owszem, ostatnio niestety
coraz trudniej wyliczyć różnice w umiejętnościach, co jest
smutne (bo nie, żeby umiejętności studentów rosły...).
Ale nie można zupełnie zrezygnować z założenia, że progra-
mista wie co robi.

> Nie chodzi o to, że idiota. Chodzi o to, że omylny - a system powinien być
> stabilny i poprawnie reagować niezależnie od omylności użytkownika czy
> programisty.

Generalnie programy omylnych programistów powinny być
łatane lub nie powinny znajdować się na rynku. W przypadku
programów komercyjnych nie ma większego problemu, bo fak-
tycznie się to filtruje. Gorzej z open-source, gdzie nie
zwraca się tak uwagi na jakość, bo prawie wszystko jest
za darmo.

> Uważam, że takie funkcje powinny działać jako 'hinty' - system mógłby
> zmienić swoje podejście do wrednego użytkownika nawet w locie.

Mimo to komplikacja jest. Tyle się mówi dzisiaj o powrocie
do mikrojąder, do przenoszenia podsystemów w tryb użytkownika,
a wbudowuje się w podsystem I/O rozbudowane mechanizmy prze-
widywania (wróżenia?) zachowania aplikacji w kontakcie z
urządzeniami ;)

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |