Re: 2 gb RAM - pociagnie bez virtual memory?

Autor: Marcin Witek <NOwitSPAM_at_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl>
Data: Thu 27 Jul 2006 - 18:51:41 MET DST

Radosław Sokół wrote:

> Absolutnie się nie zgadzam.
>
> Są dwa podejścia do problemu:
>
> 1) Założyć, że programista wie najlepiej co chce zrobić.
> System jest prosty i niezawodny, a wydajność dobrze
> napisanych aplikacji rewelacyjna. Niestety, równie
> "dobre efekty" można osiągnąć w drugą stronę spiep-
> rzone aplikacje będą się muliły.

Cóż, na uczelni miałem możność pracować na komputerze na którym
jednocześnie pracowało kilkadziesiąt osób i nie wyobrażam sobie podejścia
nr. 1 (studenci - wiadomo, że oni wymyślą wszystko ;) ).

> 2) Założyć, że programista to idiota i zgadywać, co
> program chce zrobić. Przy źle napisanych programach
> efekty są świetne, lecz przy tych dobrych jest
> wyraźnie wolniej, niż w przypadku 1).

Nie chodzi o to, że idiota. Chodzi o to, że omylny - a system powinien być
stabilny i poprawnie reagować niezależnie od omylności użytkownika czy
programisty.

> co strasznie komplikuje system. Niedawno wprowadzono
> jednak też możliwość 1) -- jest POSIXowa funkcja systemowa
> umożliwiająca określenie charakteru dostępu do dysku.

Uważam, że takie funkcje powinny działać jako 'hinty' - system mógłby
zmienić swoje podejście do wrednego użytkownika nawet w locie.

Wit