Re: streamer i kasetka DAT

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Fri 28 Jul 2006 - 09:01:35 MET DST

Mirosław Cichocki napisał(a):

> streamerami DAT. Niezawodność, jak na moje doświadczenia, średnia. Przy
> codziennym backupie w systemie 5-taśmowym (jedna tasiemka na każdy dzień
> tygodnia) co najmniej jedna tasiemka musiała "paść" w ciągu roku, a
> generalnie żywotność tasiemki nie przekraczała dwóch lat.

Nie o taki backup mi chodziło. Raczej dwie tasiemki, backup raz na
tydzień. :)
Czy do takiego użytkowania się nadaje?

> porównania: w systemie DLT przez dwa lata eksploatacji nie "padła" mi
> ani jedna taśma. Podstawowa sprawa: przy wykonywaniu kopii na taśmie
> _zawsze_ przeprowadza się weryfikację!

A weryfikacja zajmuje drugie tyle czasu co zapis, czy może odczyt jest
już szybszy? Istnieje możliwość "dogrania" czegoś jeśli za pierwszym
razem nie zużyje się całej kasetki, czy trzeba za każdym razem nagrywać
od nowa?

> Szybkość w realnych warunkach (streamer HP Sure Store DAT-24 SCSI,
> Windows 2003 Server, backup systemowy) - jakieś 140 MB/min.

A jak wygląda sprawa kompresji? Na nośnikach i serwerach podane są
informacje, że można zmieścić 4 GB nieskompresowanych danych i 8 GB po
kompresji, podobnie z wersją 12 GB i 24 GB. Kompresja odbywa się
sprzętowo, czy mowa o kompresji programowej? Ta druga wartość jest chyba
uśredniona, bo przecież np. MP3, jpeg czy DivXy kompresują się o wiele
słabiej od czegokolwiek nieskompresowanego. :)

# /George Orwell - Rok 1984/