Jaki NAS polecacie (Network Attached Storage)?

Autor: Krzysztof Paz <kpaz_at_gazeta.pl>
Data: Fri 28 Jul 2006 - 01:23:46 MET DST

Witam,
proszę o poradę, jaki NAS (IP Storage or Network Attached Storage) polecacie
do zakupu - cena gra rolę.

Zastosowanie:
- domowe (dla 3 maszyn) repozytorium danych biurowych i multimedialnych
[rysunki, zdjęcia, nagrania audio i video oraz backupy poczty i dokumentów z
desktopów] - czyli tysiące plików o zróżnicowej wielkości.

Moje wstępne oczekiwania wobec takiego urządzenia:
1. Możliwość zamontowania i użytkowania dwóch dysków po 500GB (PATA/SATA bez
różnicy)
2. Wsparcie dla RAID 0 i 1 oraz JBOD
3. Konieczne wsparcie dla dużych plików - powyżej 4GB - np. obrazy ISO DVD -
4,7GB
4. Współpraca z Linux/Windows/SolarisX86
5. Cicha praca wentylatora i zasialcza, wytłumienie obudowy.
6. Wydajność - w miarę możliwości z NIC o szybkości 1Gb/s

Gdzieś czytałem, że urządzenia Storage Central z serii NETGEAR oraz Synology
Disk Station są beznadziejnie wolne...

Wstępnie oglądałem takie coś jak Thecus N2100:
http://www.thecus.com/products_over.php?cid=1&pid=1
ale nie mam doświadczeń z tą firmą...

Proszę o wasze opinie, doświadczenia, rekomendacje, wskazówki.
- i gdzie to najlepiej kupić w Polsce?

Zasadniczo, interesuje mnie wyłącznie samo urządzenie - odpowiednie dyski
pozyskam we własnym zakresie.

--
Pozdrawiam,
Krzysztof