Re: Konfiguracja serwera - prosze o opinie

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Wed 26 Jul 2006 - 08:38:58 MET DST

Rafał Bartoszak napisał(a):

> Sprzętowy ? ;>

Ależ nie, md-raid linuksowy w starym serwerku na BXie.
Brak funduszy.

> Oczywiście, ale - jak już pisałem do uC - miałem przypadek, że
> oficjalnie odmówiono mi sprzedaży konfiguracji, która została uznana za
> problematyczną.

Dziwne to wszystko trochę. Serwery generalnie są dobrze
wentylowane (aż za dobrze, co słyszę świetnie wchodząc
do serwerowni), więc z grzaniem nie powinno być problemu.
Chyba, że jakaś wyjątkowo ciasna obudowa 19" 1U obsadzona
z góry i z dołu grzejącymi się urządzeniami. Ale nawet
Sun sprzedaje teraz serwery 1U z Opteronami i dwoma
dyskami SATA.

> Raczej nie rozbudowuję samodzielnie serwerów - kupuję od razu gotowe
> - być może trochę drożej, ale na każdą pierdołę masz 3-5 lat gwarancji
> on site, z krótkim czasem naprawy. Wychodzi trochę drożej, ale tak
> trzeba ;)

Problem w tym, że 1) do domu nie kupię takiego czegoś na
pewno ;) 2) uczelnia również nie kupi serwera dobrego, bo
w przetargu zawsze wygra ktoś najtańszy sprzedający składaka,
więc w zasadzie jestem zdany na unowocześnianie starego sprzętu
zakupami "z wolnej ręki" i muszę mieć sprzęt dostępy w mieście
detalicznie, a nie na sprowadzanie z drugiego końca Polski.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |