Re: Konfiguracja serwera - prosze o opinie

Autor: Rafał Bartoszak <sprocket_at_sys.BezSpamu.pl>
Data: Tue 25 Jul 2006 - 18:39:45 MET DST

Dnia 2006-07-25 14:33:54, encja *Radosław Sokół* wymodziła przez port
119 co następuje:

> No wiesz, 2 tygodnie temu uruchamiałem właśnie
> macierz RAID 1 na ATA-33 ;)

Sprzętowy ? ;>

> Mimo to dyski SATA widzi się w serwerach entry-level,
> choćby nawet IBM je montował (z SCSI jako opcją)
> już co najmniej 1.5 roku temu.

Oczywiście, ale - jak już pisałem do uC - miałem przypadek, że
oficjalnie odmówiono mi sprzedaży konfiguracji, która została uznana za
problematyczną.

> Patrzyłem teraz na cenniki, to z dostępnością dysków SCSI
> i SAS jest fatalnie. Ceny nie takie znów złe, ale i tak
> wysokie (szczególnie, że jak już coś znalazłem, to 15k rpm,
> wolniejszych nie ma tak dużo, a czasem to 7200 rpm by
> całkowicie wystarczyło).

Raczej nie rozbudowuję samodzielnie serwerów - kupuję od razu gotowe
- być może trochę drożej, ale na każdą pierdołę masz 3-5 lat gwarancji
on site, z krótkim czasem naprawy. Wychodzi trochę drożej, ale tak
trzeba ;)

--
pozdro...
[ |>|>|> sprocket  |   sprocket@sys.BezSpamu.pl    ]