Re: Konfiguracja serwera - prosze o opinie

Autor: Rafał Bartoszak <sprocket_at_sys.BezSpamu.pl>
Data: Tue 25 Jul 2006 - 18:28:30 MET DST

Dnia 2006-07-25 14:33:50, encja *uC* wymodziła przez port 119 co
następuje:

> Interfejs SATA nie ma wiele wspolnego z samym dyskiem (mechanika, ktora
> najczesciej pada)!

Toż, nie interfejs pada, ale mechanika właśnie...
W serwerze dysk mieli bez przerwy, bywa że 7x24, grzeje się. Dyski SCSI
są projektowane na takie warunki pracy, dyski SOHO - nie.

Przypadek z życia - zamawiałem dość prosty serwer, chciałem tam dać
3xSATA. Producent, po tygodniu zdzwonił do mnie z prośbą o zmianę
zamówienia. W obudowie rackmount 1U 3xSATA nie wytrzymywało nawet prób
(serwery w przyzwoitych firmach, przed wysłaniem do odbiorcy są
poddawane 24-godzinnemu testowi, tzw. wygrzewaniu). Dwa po kolei nie
przeszły im testu.
Producent proponował albo zmianę HDD na mniejsze, albo zmianę obudowy na
większą, albo zmianę na SCSI. Oficjalnie odmówili mi sprzedaży serwera,
który skonfigurowałem sobie na ich stronie, bo nie mogli zagwarantować
jego niezawodności. I to był znacznie szerszy problem - słyszałem od
wielu znajomych, że SATA w serwerach padają masowo. Mój przypadek był
dość ekstremalny, ale pad po 3-4 miesiącach był czymś normalnym. I teraz
sam sobie policz: 3 lata gwarancji na serwer, dyski padają co kilka
miesięcy. Trochę to by ich wyniosło...

Teraz jest zapewne dużo lepiej, pojawiają się HDD SATA dedykowane do
serwerów. Jak się przekonam o ich niezawodności, to czemu nie. Jak już
pisałem - mam 8 takich dysków w jednym, mniej ważnym serwerze. Ale póki
co - po co mi kłopoty ? Mało mam roboty ?

--
pozdro...
[ |>|>|> sprocket  |   sprocket@sys.BezSpamu.pl    ]