Re: AMD-ATI

Autor: Radek <radkowal_at_mitsoft.com.pl>
Data: Tue 25 Jul 2006 - 16:00:53 MET DST

Witam,

uC napisał(a):
> "Radek" <radkowal@mitsoft.com.pl> wrote in message

> jak kupujesz mieszkanie to tez zazwyczaj na kredyt...

To prawda, że używa się czasami kredytów ale AMD ma przynosić dochody,
nie straty. Póki co sytuacja wygląda tak, że może z dochodowością być
bardzo kiepsko w nadchodzącym czasie. Problemy z przejściem na mniejszy
proces produkcyjny, bardzo silna konkurencja ze strony Core2,
konieczność dużej obniżki cen... to wszystko krzyczy "deficyt!". A AMD
ma już wcześniejsze zobowiązania a teraz to nawet nie ma żadnej rezerwy
gotówki...

Więc owszem i kupuje się niektóre rzeczy na kredyt ale trzeba też być
zdolnym do spłacenia tego kredytu. Inaczej może być bardzo przykro a
zresztą do czego AMD było tak potrzebne ATI już teraz? Dlaczego nie
kupili ATI wcześniej kiedy AMD miało np. wyższą cenę akcji?
Dlaczego tego nie zrobić później kiedy AMD będzie znowu na "równej
stopie" z Intelem?
(aby współpracować nie trzeba odrazu kupować innej firmy - wystarczą
umowy/licencjÄ™)

> Ja zawsze twierdzilem ze beda 3 firmy ktore beda produkowac CPU i GPU:
> Intel, AMD i nVidia (pukali sie ludzie po glowach). Intel rozbudowuje mocno
> dzial GPU, AMD kupilo ATi, a nVidia wejdzie na rynek CPU (zobaczycie!,
> zreszta takie glosy pojawialy sie juz rok temu, moze to i dobrze nie beda
> musieli pisac badziewiastych driverow...;). Architektury CPU i GPU zaczynaja
> sie coraz bardziej upodobniac i analizujac zapowiedzi Intela i AMD co do
> multi-core widac coraz wieksze podobienstwo struktury. Zreszta nVidia i ATi
> mocno wspieraja tzw. stream computing i GPGPU.

Zintegrowane jednoukładowe komputery nie są niczym nowym. Tu akurat
dominuje ARM i już teraz wybór jest bardzo duży. Na rynek pecetowy takie
podejście byłoby dobre ale głównie dla "low-end".

Pozdrawiam,

Radek