Re: Konfiguracja serwera - prosze o opinie

Autor: Rafał Bartoszak <sprocket_at_sys.BezSpamu.pl>
Data: Tue 25 Jul 2006 - 14:29:39 MET DST

Dnia 2006-07-25 13:58:55, encja *Radosław Sokół* wymodziła przez port
119 co następuje:On 2006-07-25 13:58:55, in pl.comp.pecet you wrote:

> Hm, można prosić więcej? Kiedyś faktycznie wyboru nie było,
> ale teraz SCSI dostaje mocno w kość. Oczywiście równoległe.
> Kilkudyskowa macierz SATA 3 Gbps będzie podejrzewam wydaj-
> niejsza niż coś zbudowanego na podstawie najpopularniej-
> szego Ultra160,

Taki najpopularniejszy, że go w ofertach nie widzę :)
Kupiłbyś do nowego serwera takie cóś ?
U320 rules, i to od dawna ;)

> jedynie Ultra320 czy FC miałyby jakieś
> szanse. O starym dobrym UltraWide nie wspominam z litości.

Litościwie nie rozmawiamy także o np. ATA66. Radek, toż gość kupuje
*nowy* serwer...

> SATA ma teraz szybką magistralę, duże obroty i NCQ, a przede
> wszystkim rewelacyjny stosunek pojemności i wydajności do ceny.

Wiesz, gdy do serwerów wchodziła SATA, te dyski masowo padały. Nietórzy
producenci serwerów odmawiali ich montażu(choć mieli je w ofertach), bo
z praktyki wiedzieli, że naprawy gwarancyjne ich zrujnują. Rozmawiałem o
tym z kilkoma osobami, także tu, na grupie. Nie wiem, jak Tobie, ale
nigdy nie padł mi dysk SCSI (używam Atlasów Maxtora i Seagate Cheetah),
te dyski chodzą latami...

Teraz z pewnością jest dużo lepiej z SATA, ale ja wolę sprawdzony
sprzęt. Żeby nie wyjść na twardogłowego, w serwerze pocztowym od roku
krędzi się 8xHDD SATA w RAID5. Jak się do nich przyzwyczaję, to dam Ci
znać ;)

--
pozdro...
[ |>|>|> sprocket  |   sprocket@sys.BezSpamu.pl    ]