Re: Czytanie uszkodzonych plytek

Autor: Jarosław Rafa <raj_at_ap.krakow.pl>
Data: Mon 24 Jul 2006 - 16:15:33 MET DST

Sander napisał(a):

> http://hslab.pl/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=6125

Nie jest tam napisane, na jakich badaniach ten czlowiek oparl swoja
wypowiedz (i czy w ogole na jakichs) co do przecietnej zywotnosci CD-R =
2 lata. Konkretnie interesowaloby mnie, jakich marek plytki badano.
Bo jezeli chodzi o te wszelkie "no name" po 99 groszy bez opakowania, to
zapewne jest to prawda, dlatego zawsze unikalem takich plytek... Wolalem
dolozyc troche i kupic plytki markowe i w pudelkach. Dlatego taki zawod
sprawily mi plytki EMTEC-a, bo to niby dobra marka z tradycjami (ta
firma kiedys nazywala sie BASF - jakby ktos nie kojarzyl - a te nazwe to
chyba kazdy rozpoznaje...), a plytki do d... Zaczalem je kupowac wlasnie
ok. 3 lata temu i dosc sporo rzeczy na nich ponagrywalem, ale w pewnym
momencie trafilem na partie, w ktorej co druga plytka mi sie nagrywala,
a potem na druga, w ktorej z plytek odpadal nosnik (!) - czyli ta
srebrna warstewka... Wtedy tez powiedzialem plytkom EMTEC-a zdecydowane
"do widzenia", ale nie przyszlo mi do glowy, zeby to, co juz niby dobrze
sie nagralo, skopiowac jednak dla pewnosci na inne plytki... :-(
Problemow z trwaloscia (i to powyzej 2 lat) nie mialem nigdy na zadnych
innych plytkach. Verbatim, TDK, Memorex a nawet te mniej znane jak
Platinum czy Hawk (chociaz tych uzywalem rzadko, jak nie mialem akurat
niczego innego a musialem cos szybko nagrac) - wszystko smiga jak zloto,
tylko te cholerne EMTEC-i...

> Wypróbuj inny soft np.:
[...]
z tego wszystkiego probowalem Bad CD Repair i IsoBustera (ktorego
zreszta na codzien uzywam do grzebania w obrazach plytek), kazdy
sygnalizowal bledne sektory i nie byl w stanie ich skopiowac. Probowalem
  tez kopiowac przez dd pod Linuxem - za kazdym razem sygnalizowane sa
bledne sektory, mimo wielokrotnych powtorzen nie udaje sie ich odczytac.
Obawiam sie ze kazdy soft dziala na tej samej zasadzie - wielokrotnych
powtorzen prob odczytu plytki - a w zwiazku z tym zaden nie pomoze.
Pytajac, czy ktos ma jakis pomysl, mialem na mysli raczej jakas fizyczna
manipulacje plytka badz napedem. Chyba faktycznie bede musial poprobowac
odczytac te plytki w innym napedzie (na szczescie w pracy mam troche
roznych komputerow do dyspozycji, wiec jest na czym probowac) - moze
bede mial szczescie...

--
Pozdrowienia,
    Jaroslaw Rafa