Re: Pecet do obrobki video.

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Fri 21 Jul 2006 - 11:39:21 MET DST

OMSON napisał(a):
> Kolega prosil mnie o zlozenie komputera z przeznaczeniem do obrobki
> video. Ma na ten cel 2500 zl i zawrzec sie tutaj musi monitor CRT 17"
> lub 19" (zalezy od stosunku jakosc/cena).
> Ja kminie, ze w tym przypadku macierz Raid 0 jest dobrym rozwiazaniem a
> takze karta radeon a nie GeForce - dobrze kombinuje?
> Prosze grupowiczow o opinie i sugestie dotyczace konfiguracji takiego
> peceta. Dzieki za rzeczowe odpowiedzi i propozycje.
>
> Pzdr, OMSON

dokałdnie ci nie pokaze co to musi być ale na co zwrócic Uwagę:
Przedewszystkim procesor - to od niego zależy całe kodowanie filmu - im
szybszy tym lepszy.

Pamiec - tutaj spokojnie 1GB wystarczy ;) i tak wiekszosc progamów tego
typu korzorysta z pliku wymiany.
Dyski - Robiłem pomiar dyskowy i nie ma sensu inwestowac w dyski majace
transfery powyżej 50MB/s - i tka nie wykorzysta się całego - jest to
tylko chwilka przy ładowaniu klatek poglądowych a budowaniem ściezki
dźwiekowej już zajmuje się procesor.
Plyta głowna, tu lepiej zaoptrzyc sie w coś z fire wire, i dobrym chipsetem.
Karta graficzna zupelnienie istotna (wystarczy wyłaczyc podglad podczas
renderingu - jest to niepotrzebne).
Nagrywajka DVD.
A co do monitora - 19"Crt kosztuje ok 700zł. Tylko bydle żre prad i to
okrutnie no i trzeba pilnowac kolorów.