Re: rozwojowa platforma sprzętowa

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Wed 19 Jul 2006 - 12:29:03 MET DST

Piotr Wozniacki <pwozniacki@wirtualnapolska.pl> wrote:

> Dzięki Michale

            W ramach podziekowan ja mam do Ciebie prosbe: przycinaj cytaty.

> za jedyną jak na razie, merytoryczną poradę. CAD, który
> wspomniałem, to raczej CAE i SKALUJE się na 4 CPUs

            Skoro tak twierdzis to pewnie masz racje. Zastosowanie jest na tyle
niszowe ze duzo moze zalezec od samego programu (miewaja one swoje wlasne
preferencje). Cena za caly zestaw sprzet+oprogramowanie jest na tyle duza,
ze dobrze byloby gdybys zasiegnal jezyka u samych uzytkownikow tego
programu, bo tu mozemy sobie gdybnac tylko ogolnie.

> Z tym crossfire to nie gry (choc może i tego sprobuję), tylko po
> prostu mam juz kartę ATI, dobraną pod kątem dwumonitorowej edycji HDV.

            Pod AM2 mamy teraz wysyp chipsetow nVidii z serii 500 - przycietych z
cena i ozliwosciami w zaleznosci od zastosowan. Ale SLI przeciez nie ma
chyba problemu z kartami ATI w nF 5xx.

> Acha - i oczywiście miałem na myśli S939, "gniazdo 997" to po prostu
> typo.

            Wiem, zartowalem. A co do wyzszosci AM2 nad S939 to IMHO na dzis ciut
wydajniejszy jest S939 [wplyw maja wieksze opoznienia DDR2 przy AM2
i male przelozenie samej czystej przepustowosci pamieci przy transferze
blokowym na wydajnosc K8]. tylko co z tego, jesli AMD konczy produkcje i
rozwoj CPU na S939: skladajac calkowicie nowy komputer, ktory chce sie
rozbudowac za jakis czas raczej nie ma sie wyboru i jest sie skazanym w
przypadku AMD na AM2. Niedlugo nie bedzie po prostu co kupic by wlozyc w
S939. Tak samo jest z plytami i pamiecia. Obecnie widzimy pewnie jedne
z ostatnich konstrukcji pod S939 a z DDR stopniowo bedzie to samo co z SDR
dzis: praktycznie nie da sie kupic na rynku pierwotnym modulow o duzej
pojemnosci, a jesli juz sciagnie sie na zamowienie to maja chore ceny w
stosunku do najpopularniejszej oecnie DDR.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl