Karta graficzna do 250zł

Autor: Paweł Tomaszewski <peval84_at_gezate.pl>
Data: Wed 19 Jul 2006 - 00:20:44 MET DST

Witam.

Proszę o pomoc w kupnie karty graficznej. Ma to być karta do komputera
domowego który z racji pozostałych podzespołów nie jest przeznaczony do
najnowszych gier ale musi dać radę na Tomb Raiderze oraz jeśli siła wyższa
pozwoli w grach z serii NFS. :)

Ponadto dobrze by było gdyby spełniała te kryteria:
- Karta nie może być "kastratem" ledwo wystającym z gniazda. :)
- W grę wchodzi tylko karta na gniazdo AGP.
- Z powodu złych doświadczeń z ATI musi to być nVidia...
- Całkowity koszt nie może przekroczyć 250zł.
- Musi się dać ją kupić w normalnym (real life) sklepie a nie na Allegro.
- Musi posiadać 128MB+ pamięci na 128 bitowej szynie danych.

Moje typy to:
- GeForceFX 5500 Forsa 256MB tv & DVI (128-bit) BOX
- GeForceFX 5500 Gigabyte 128MB tv & DVI (128-bit) BOX
- GF 4200/4400/4600 TI ULTRA - bardzo ciężko znaleźć w sklepach.

Na koniec prosił bym o wyjaśnienie kilku pojęć.
- Co znaczą terminy: box, bulk, retail, oem?
- Dlaczego karty z tej kategorii:
http://sklep.komputronik.pl/katalog.php?kat=3594 mają zaledwie 64 bitową
szynę danych? Kupił bym coś stąd ale obawiam się właśnie tej wąskiej szyny.
- Na co powinienem zwrócić uwagę kupując kartę graficzną? =)

Wiem, że robię wiele zachodu o jakąś słabą kartę ale dla mnie jest ona
niezbędna. Budżet mam mocno ograniczony piątkowym Sunrise Festival w
Kołobrzegu :) ale chciał bym kupić kartę z której będę zadowolony...

--
"Jeżeli ktoś uderzy cię w policzek, kopnij go w drugi."
    * odpowiadając na mail zamień a<->e w adresie *